مرکز آموزش و ترویج بانکداری اسلامی در بانک سینا ایجاد می شود

مرکز آموزش و ترویج بانکداری اسلامی در بانک سینا ایجاد می شود

رئیس هیات مدیره بانک سینا در هم اندیشی سراسری مدیران ستاد و صف این بانک در سال 1400 گفت: در راستای عینیت بخشی به دغدغه ترویج بانکداری اسلامی، مرکز آموزش و ترویج بانکداری اسلامی و کمیته فقهی در این بانک ایجاد می شود.

به گزارش دیوان اقتصاد,جعفر صفایی مزید با بیان آنکه اجرای بانکداری اسلامی، دغدغه بسیاری از متدینین و مسئولان نظام است، اظهار داشت: یکی از راهبردهای بانک سینا در سال 1400، تقویت و توسعه بانکداری اسلامی است که در این راستا مرکز آموزش و ترویج بانکداری اسلامی و کمیته فقهی بانک تشکیل خواهد شد و تمامی کارکنان نیز از دوره های آموزشی این بخش بهره مند می شوند.
وی در ادامه با اشاره به حجم بالای نقدینگی در کشور خاطرنشان کرد: در شرایطی که شاهد حجم بسیار بالای نقدینگی در کشور هستیم، روسای شعب باید با اتخاذ تدابیر درست و بازاریابی هدفمند با محوریت بهره وری، نسبت به استفاده از این فرصت و ظرفیت در جهت ارتقاء عملکردها و دستیابی به اهداف تعیین شده در راستای رفع مشکلات اقتصادی کشور به خوبی استفاده کنند. در این زمینه برنامه ریزی لازم در ستاد صورت پذیرفته که جزئیات آن با تشکیل میزهای تحلیل بهره وری تشریح و تبیین خواهد شد.
تقدیری قائم مقام بانک هم با اشاره به شاخصه های کمی و کیفی موثر در میزان سود و زیان شعب گفت: عامل نیروی انسانی، یکی از مهمترین شاخصه ها و موتور محرکه و پیشران در پیاده سازی درست برنامه ها است. نیروی انسانی زبده و متخصص با بهره گیری از آموزش های کاربردی و استفاده از تجربیات و روش های روسای شعب موفق، می تواند بانک را در جذب منابع ارزان قیمت، اعتبارسنجی مناسب، نظارت بر فرایند مصارف و وصول به موقع و موثر مطالبات و دیگر شاخصه های مهم سودآوری و موفقیت یاری رساند.
وی با تاکید بر شاخص آموزش به عنوان یکی دیگر از شاخصه ها گفت: با تغییرات اساسی در نحوه تفکر پرسنل، بالا بردن ضرایب مثبت اندیشی و همچنین استفاده از انگیزه های مالی می توان در جهت افزایش بهره وری و کارآیی پرسنل گام برداشت؛ به همین منظور به مقوله آموزش کاربردی در بانک سینا، توجه بیشتری صورت خواهد گرفت.
نایب رئیس هیات مدیره بانک سینا نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقاء کیفی خدمات بانک به ویژه در حوزه IT گفت: بانک سینا براساس ارزیابی بانک مرکزی از عملکرد بانک ها در 19 شاخص حوزه بانکداری الکترونیک، رتبه اول نظام بانکی کشور در دوره 2 ماهه منتهی به اسفند 99 را کسب کرد و از لحاظ تراکنش های موفق شتابی نیز با 99/82 درصد تراکنش موفق رتبه برتر در بین 36 بانک کشور را بدست آورد.
مجید هادی افزود: با توجه به شیوع کرونا در کشور و تغییر روال های اداری به دورکاری، حجم زیادی از فعالیت ها از مسیر فن آوری اطلاعات انجام شد. در این مدت 13 سامانه حاکمیتی مربوط به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز در حوزه های اجرایی، برنامه ریزی و فن آوری اطلاعات در بانک سینا به سرانجام رسید.
وی یکی از مهمترین اقدامات سال گذشته بانک سینا در حوزهIT را پیاده سازی سامانه پی چک برشمرد و گفت: با توجه به تغییرات فرایندی زیاد در این سامانه، بانک سینا به عنوان پیشتاز نظام بانکی سامانه پی چک را با کمترین اختلال در فرایندها اجرایی کرد.
هادی آقابابایی عضو هیات مدیره بانک سینا نیز گفت: صورت های مالی و شاخص های عملکردی سال 99 بانک نشان می دهد که با تلاش همکاران، رشد مناسبی برای سهامداران و سپرده‌گذاران مهیا شده هر چند که ما با نقطه مطلوب فاصله داریم. هادی آقابابایی در خصوص اهمیت استفاد از ظرفیت های موجود گفت: باید از ظرفیت سهامدار عمده و شرکت های هم گروه در خانواده بزرگ بنیاد مستضعفان در جهت هم افزایی متقابل، استفاده شایسته‌ای به عمل آید. همچنین از ظرفیت شرکت های بزرگ حاضر در بازار پولی و مالی که دارای منابع ارزنده هستند نیز باید در زمینه هدایت سرمایه به بانک بهره برداری کرد.
آقابابایی همچنین مشارکت حداکثری مردم در تعیین سرنوشت آتی خود را بسیار بااهمیت خواند و بیان داشت: یکی از بارزه های اصلی نظام مردمسالاری دینی، مشارکت مردم در انتخابات به عنوان نماد دمکراسی است. همه بخش ها وظیفه دارند در راستای فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گام بردارند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.