ایران بهشت برندهای ترک است

ایران بهشت برندهای ترک است

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه اظهار داشت: اگر تحریم‌ها برداشته شود می‌توانیم به حجم تجارت 30 میلیارد دلار از طرف دو کشور برسیم. متاسفانه الان تجارت دو کشور بسیار کم است و سال گذشته این رقم به 4 میلیارد دلار رسید.

به گزارش دیوان اقتصاد،مهرداد سعادت در گفت‌وگو با ایلنا در مورد تاثیر لغو یا کاهش احتمالی تحریم‌ها علیه ایران بر تجارت ایران و ترکیه اظهار کرد: ما قبلا حجم تجارت 21  میلیارد دلاری را با ترکیه تجربه کرده‌ایم. امیدواریم به محض اینکه مشکل تحریم‌ها کاهش پیدا کند یا لغو شود، به آن روزها برگردیم و حتی حجم تجارت خود را از آن میزان نیز افزایش دهیم. چراکه کشور ما حدود 15میلیارد دلار از کالاهایی دارد که می‌توانیم به ترکیه صادر کنیم، ترکیه هم کالاهایی دارد که در ایران مزیت دارد.

وی افزود: اگر تحریم‌ها برداشته شود می‌توانیم به حجم تجارت 30 میلیارد دلار از طرف دو کشور برسیم. متاسفانه الان تجارت دو کشور بسیار کم است و سال گذشته این رقم به 4 میلیارد دلار رسید. ما بی‌صبرانه منتظریم که مشکل تحریم‌ها رفع شود تا بخش خصوصی بتواند نقش خود را در این بازار ایفا کند.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه با اشاره به مسئله FATF گفت: بهانه آخر بسیاری از بانک‌ها موضوع FATF است، اما در مورد ترکیه مانع چندان جدی نیست. اما اگر همین تحریم‌ها برداشته شود نگرش و دیدگاه‌ها تغییر می‌کند و به سمت افزایش تجارت با ترکیه می‌رویم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بین تجار ترک به شدت علاقه برای افزایش تجارت با ایران وجود دارد، برندهای ترک همیشه مشتاق هستند که در بازار کشور ما که بازار بسیار شگفت‌انگیزی برای آنها است حضور داشته باشند. این نکته بسیار مهم است که ایران بهشت برندهای ترک است، هر یک از این برندها اگر در ایران سرمایه‌گذاری کنند با یک بازار بسیار شگفت‌انگیز مواجه می‌شود.

سعادت همچنین خاطرنشان ساخت: بیشترین تاثیر تحریم‌ها در تجارت با ترکیه در حوزه فرآورده‌های نفتی است. ترکیه نمی‌تواند از ما مشتقات نفت، گاز و پتروشیمی را بخرد و اگر هم این کار را انجام دهد همراه با شک و تردید و احتیاط خواهد بود تا برای جابجایی پول به مشکل برنخورد و تجار این کشور آسیب نبینند. مشکلات مربوط به انتقال پول، افتتاح LC و ... موثر بوده‌اند تا نتوانیم تجارت خود با ترکیه را حدی که دو طرف می‌خواهند برسانیم




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.