پیش‌بینی قیمت طلا با حذف مالیات

پیش‌بینی قیمت طلا با حذف مالیات

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره‌فروشان اهواز گفت: با اجرایی شدن قانون حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا، مالیات از کل فرآیند فروش طلا برداشت نمی‌شود و فقط از اجرت ساخت طلا و سود آن اخذ خواهد شد.

به گزارش دیوان اقتصاد,عبدالرحمن ذهبی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره اجرای قانون حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا، اظهار کرد: مالیاتی که در گذشته بر روی طلا اعمال می‌شد، مقرر شده است تا دی ماه سال جاری اگر مشکلی در این خصوص به وجود نیاید، حذف شود.
وی افزود: با اجرا شدن این قانون، مالیات از اصل طلا حذف می‌شود و فقط از اجرت ساخت طلا و سود آن گرفته خواهد شد.
رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره‌فروشان اهواز با اشاره به اینکه در حال حاضر مالیات طلا طبق روال سابق اخذ می‌شود، ادامه داد: اگر مالیات بر ارزش افزوده طلا حذف شود، وضعیت قیمت طلا نسبت به وضعیت کنونی بهتر خواهد شد و مبلغ مالیات اخذشده از خریدار کمتر می‌شود.
ذهبی‌زاده با اشاره به اینکه قیمت طلا در هفته گذشته نوسان چندانی نداشته است، گفت: هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۵۰ هزار تومان و تمام سکه نیز ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار امروز قیمت دارد.
وی در پایان با اشاره به وضعیت معاملات در بازار طلا بیان کرد: وضعیت خرید و فروش طلا با توجه به بیماری کرونا، نوسانات قیمت و شرایط اقتصادی مردم، خوب نیست و تعریفی ندارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.