عوارض تونل ۴۰۰۰ میلیارد تومانی‌البرز صرف مناطق محروم می‌شود

عوارض تونل ۴۰۰۰ میلیارد تومانی‌البرز صرف مناطق محروم می‌شود

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان"عوارض تونل ۴۰۰۰ میلیارد تومانی البرز در آزادراه تهران-شمال صرف مناطق محروم می‌شود"گفت: بخشی از سرمایه‌گذاری بنیاد از طریق واگذاری زمین برگشته است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، پرویز فتاح با یادآوری این‌که حدود 4000 میلیارد تومان برای ورودی تونل، خود تونل و خروجی تونل البرز در آزادراه تهران-شمال هزینه شده است، اظهار کرد: برای احداث این تونل 6 هزار و 500 متری در ابعاد به قطر 11 متر ما ابتدا یک تونل دسترسی را 6 هزار و 500 متر حفاری کردیم خود این تونل دسترسی از نظر بُعد و قطر از تونل کندوان بزرگتر است اما 6 هزار و 500 متر حفاری صورت گرفته تا بتوانیم به تونل البرز دسترسی پیدا کنیم. در واقع ما 13 کیلومتر تونل حفاری کرده‌ایم و از طریق 32 دستک به تونل البرز دسترسی پیدا کردیم که بتوانیم آن را حفاری کنیم.

وی افزود: برای کل تونل 2 مگاوات برق با همکاری وزارت نیرو وصل شده، ضمن این‌که برق اضطراری هم داریم، پارکینگ طراحی شده، آتش نشانی مستقر شده و دوباره تکمیل می‌شود.

وی با بیان این‌که تونل البرز دو طبقه طراحی شده است، گفت: در طراحی پایین ماشین‌ها می‌روند، کل تجهیزات در طبقه دوم قرار دارد. همچنین برای ایمنی بیشتر مردم و عبور مرور، بحث آتش‌نشانی و سایر تجهیزات در طبقه دوم پیش‌بینی شده است.

فتاح بیان کرد: تمام طول مسیر اینترنت و تلفن همراه هم طی دو سه هفته می‌تواند برقرار شود تا مردم بتوانند عبوری ایمن داشته باشند. این تونل 5.5 کیلومتر مسیر و زمان را کوتاهتر می‌کند. مصرف بنزین را کاهش می‌دهد و خطرات و مخاطرات را هم کاهش می‌دهد.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر این‌که بنیاد اینجا سرمایه‌گذار هستیم و سرمایه ما باید برگردد، افزود: دولت به تعهداتش عمل کرده است. بخشی از تعهدات زمین یا غیرنقدی بوده و بخش دیگر باید به صورت اخذ عوارض باشد که از منطقه یک و 4 دریافت می‌شود.

فتاح یادآور شد: طی یکسال گذشته 150 میلیارد تومان عوارض گرفتیم و کلا صرف مناطق محروم شده می‌شود. ما این قول را داده بودیم که منابع حاصله صرف آبادانی مناطق محروم می‌شود. اگر از این به بعد از تونل و منطقه 2 هم به همین شکل عوارضی اخذ شود، صرف مناطق محروم و محرومیت‌زدایی خواهد شد.

وی همچنین گفت: مسیر رفت منطقه 2 پازادراه تهران-شمال 67 درصد پیشرفت دارد یعنی اگر این تونل را که 6 و نیم کیلومتر از منطقه دوم است، را کنار بگذاریم، 15 و نیم میلیون کیلومتر باقی می‌ماند. که این 15 و نیم کیلومتر 67 درصد پیشرفت دارد و تا پایان سال 1401 با حمایت دولت بعدی بتوانیم این مقدار را به بهره‌برداری برسانیم.

فتاح بیان کرد: همکاری خوبی میان دولت و بنیاد مستضعفان صورت گرفته، قبلا هم که من در کمیته امداد بودم واقعا همین همکاری خوب برقرار بود و نتیجه آن هم افزایی و رسیدن این پروژه‌ها به بهره‌برداری است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.