معضل «رانت» با عرضه حداکثری محصولات در بورس کالا حل می شود

معضل «رانت» با عرضه حداکثری محصولات در بورس کالا حل می شود

مدیرعامل شستا گفت: از ابتدای امسال، مجموعه بزرگ شستا مقید شده که هر کالایی که قابلیت و ظرفیت عرضه در بورس کالا و بازار سرمایه را داشته باشد، تنها از طریق این بازار عرضه کند. رضوانی فر تلاش برای شفافیت بیشتر و عرضه حداکثری محصولات در بورس را در راستای مقابله با رانت‌خواری ارزیابی و اظهار کرد: وجود رانت در فروش محصولات و خرید مواد اولیه یکی از مهمترین مشکلاتی است که در مجموعه‌های تولیدی وجود دارد و لذا عرضه حداکثری محصولات در بورس به رفع این مشکل و شفافیت بیشتر کمک می‌کند.

به گزارش دیوان اقتصاد،محمد رضوانی‌فر، در آیین افتتاح پروژه توسعه نمک تسویه گرمسار با اعلام خبر افتتاح و بهره‌برداری از ۱۸ پروژه به مناسبت عید سعید غدیر اظهار کرد: برای بهره‌برداری از این پروژه اعتباری افزون بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرعامل شستا با اشاره به اشتغال‌زایی این پروژه‌ها افزود: با بهره‌برداری از این ۱۸ پروژه ۱۰۰۰ فرصت شغلی به طور مستقیم در کشور ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه اکثر این پروژه‌ها در مناطق کمتر برخوردار کشور راه‌اندازی شدند تصریح کرد: کمک به رشد و توسعه مناطق محروم یکی از اهدافی است که از سوی مجموعه بزرگ شستا در سراسر کشور دنبال می‌شود.

رضوانی‌فر از تلاش برای شفافیت‌سازی به عنوان یکی از اهداف مجموعه شستا نام برد و خاطرنشان کرد: شفافیت‌سازی در شستا در دو سه سال اخیر شتاب بیشتری گرفته است به طوری که تا دو نیم سال پیش، تنها ۶۰درصد پرتفوی شستا بورسی بود اما هم‌اینک این رقم به بیش از ۹۳درصد رسیده است.

وی با اشاره به شفافیت بالا در بازار سرمایه تصریح کرد: از ابتدای امسال، مجموعه بزرگ شستا مقید شده که هر کالایی که قابلیت و ظرفیت عرضه در بورس کالا و بازار سرمایه را داشته باشد، تنها از طریق این بازار عرضه کند.

رضوانی فر تلاش برای شفافیت بیشتر و عرضه حداکثری محصولات در بورس را در راستای مقابله با رانت‌خواری ارزیابی و اظهار کرد: وجود رانت در فروش محصولات و خرید مواد اولیه یکی از مهمترین مشکلاتی است که در مجموعه‌های تولیدی وجود دارد و لذا عرضه حداکثری محصولات در بورس به رفع این مشکل و شفافیت بیشتر کمک می‌کند.

مدیرعامل شستا ادامه داد: تناژ محصولات عرضه شده‌ شستا از طریق بورس کالا در سه ماهه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن از ۲۳۰ هزار تن به افزون بر یک میلیون تن رسیده است.

رضوانی‌فر از افزایش قابل توجه فروش تولیدات این مجموعه بزرگ تولیدی و صنعتی خبر داد و اضافه کرد: همچنین ارزش کالاهای عرضه شده در سه ماهه اول سال از ۸۰۰ میلیارد تومان در بهار ۹۹ در سه ماهه اول ۱۴۰۰ به بیش از ۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.