تولید ۸۲ هزار میلیارد تومان حق بیمه در سال ۹۹

تولید ۸۲ هزار میلیارد تومان حق بیمه در سال ۹۹

رییس کل بیمه مرکزی گفت: حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در سال گذشته رقم قابل قبول ۸۲ هزارمیلیارد تومانی را نشان می‌دهد و پیش‌بینی کرده‌ایم که در سال‌جاری به بالای ۱۱۰ هزارمیلیارد تومان افزایش یابد.

به گزارش دیوان اقتصاد، غلامرضا سلیمانی که در حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و دیگر اعضای مجمع بیمه مرکزی سخن می‌گفت، با اعلام این مطلب افزود. تقویت نظام شایسته سالاری در بیمه مرکزی و مجموعه صنعت بیمه درصدر برنامه‌ها قرار دارد که همین امر به افزایش سطح بهره وری و ایجاد رضایتمندی عمومی، منتهی شده است.
سلیمانی، ارتقای سطح حق بیمه تولیدی را در شرایط تورمی حاضر، ارزشمند و درخشان توصیف کرد و افزود: اگر حق بیمه‌ها متناسب با تورم موجود و در رشته شخص ثالث با افزایش نرخ دیه، همسان سازی می‌شد میزان حق بیمه تولیدی، رشد چشمگیرتری را تجربه می‌کرد.
وی بر ایفای مسئولیت اجتماعی در کنار تعهدات حرفه‌ای تاکید کرد و اظهار داشت: صنعت بیمه در ایام همه گیری ویروس کرونا، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود را بیش از پیش به نمایش گذاشت که طراحی بیمه نامه‌های تخصصی کرونا، بیمه نامه تامین مالی ناشی از توقف کسب و کار، تعمیم بیمه نامه تکمیلی درمان به خدمات بیماران کرونایی و نظایر آن بخشی از خدمات یادشده به شمار می‌رود.
رییس شورای عالی بیمه به پوشش تمامی ریسک‌های بزرگ در زمان تحریم اشاره کرد و گفت: آمادگی صنعت بیمه در بخش بیمه اتکایی، ستودنی است و برنامه ریزی‌های دقیقی در این حوزه صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت استقرار دولت یکپارچه الکترونیک به دستاوردهای صنعت بیمه در این حوزه اشاره کرد و افزود: حذف بیمه نامه کاغذی یکی از برنامه‌های راهبردی بیمه مرکزی است که هم اکنون فاز نخست آن با موفقیت کامل به مرحله اجرا درآمده و امیدواریم پس از دستاورد حذف بیمه نامه کاغذی در دو رشته، این روند همچنان ادامه یابد.
سلیمانی از گسترش با ارتباط صنعت بیمه و بازار سرمایه در سال گذشته خبر داد و از این رویکرد به عنوان سند همراهی صنعت بیمه، سهامداران و دولت یاد کرد. رییس کل بیمه مرکزی در مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه مرکزی به مواردی نظیر: تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی، افزایش چشمگیر سرمایه شرکت‌های بیمه، افزایش ضریب رضایتمندی مردم، تلاش برای کاهش سهم شرکت دولتی بیمه ایران در بازار صنعت بیمه، ارتقای سطح اداره کل مدیریت ریسک به مرکز و همچنین توسعه مرکز فاوا و کسب عنوان نخست دولت الکترونیک در بین تمامی دستگاه‌های اجرایی نیز اشاره و نسبت به ادامه این روند تاکید کرد.
شایان ذکر است در این نشست، فرهاد دژپسند با ابراز خرسندی از عملکرد مثبت بیمه مرکزی از تلاش‌های بی شائبه دکتر غلامرضا سلیمانی و همکاران وی قدردانی کرد. وزیر امور اقتصادی و دارایی در این مجمع با اعلام رضایت از عملکرد نهادناظر صنعت بیمه در ایفای مسئولیت‌ها و تعهدات حرفه‌ای خود، اظهار داشت: تمامی نمودارها از رشد منطقی و در عین حال متفاوت صنعت بیمه حکایت دارد و خوشبختانه گام‌های بلندی در زمینه همگانی سازی محصولات این صنعت برداشته شده است.
دژپسند با تاکید بر این نکته که صنعت بیمه باید متناسب با چشم انداز دولت هوشمند حرکت کند، خاطرنشان کرد: بی‌تردید صنعت بیمه برای رشد اقتصاد ایران یک صنعت مهم، تعیین کننده و شتاب دهنده به شمار می‌رود.
وی با ابراز خرسندی از سرمایه گذاری صنعت بیمه در بخش‌های گوناگون اقتصادی، تحقق این امر را نشانه هوشمندی مسئولان آن دانست و تصریح کرد: با وجود تفاوت عملکردی بیمه‌های اجتماعی و بازرگانی اعتقاد دارم که صنعت بیمه می‌تواند در کنار فعالیت‌های بازرگانی بخشی از اهداف اجتماعی کشور را هم محقق سازد.
وزیر اقتصاد از فعالان صنعت بیمه به عنوان مبارزان راستین جنگ تحمیلی اقتصادی یاد کرد و گفت: اگر نقش آفرینی صنعت بیمه در اقتصاد کلان کشور تقویت شود موفقیت‌های بیشتری را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.
وی در پایان به اهمیت موضوع اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: تبلیغات هدفمند بیمه‌ای و اطلاع رسانی شفاف و آگاهی محور نوعی سرمایه گذاری است و باید نگاه هزینه‌ای را از آن حذف کنیم. شایان ذکر است در پایان این مجمع گزارش حسابرس مستقل در رابطه با صورت‌های مالی قرائت و مورد تصویب قرار گرفت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.