بار دیگر، «نوروز» ما فرا رسید

بار دیگر، «نوروز» ما فرا رسید

93 سال پیش در چنین روزی، نظام اقتصادی کشورمان واقعه بزرگی را تجربه کرد. رهایی پول ایران از بند برخی کشورها و تسلط گام به گام متخصصان ایرانی بر فعالیت های بانکی، دستاورد عظیمی بود که اهمیت آن شاید آن روزها چندان درک نمی شد، اما امروز نمی توان حتی لحظه ای از آن چشم پوشی کرد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد،تاسیس بانک ملی ایران در بیستم شهریور سال 1307 که بعدها به مبدا تحولات بزرگتر در کشور از جمله ملی شدن صنعت نفت تبدیل شد،‌ نه تنها روند تازه ای را در امور کشور شکل داد، بلکه نظام اداری را نیز متحول کرد، به طوری که بسیاری از اقدامات توسعه ای، زیربنایی و بنیادی کشور با محور این بانک شکل گرفت.

چه بسیار نهادها و سازمان ها که با الگو گرفتن از بانک ملی ایران ایجاد شدند و چه بسیار طرح ها و پروژه ها که بدون حضور بانک ملی ایران،‌ اساسا امکان اجرا و ادامه حیات نداشتند.

همان طور که مردم نسل میانی قرن جاری از مزایای قلک های پس انداز بانک ملی ایران بهره ها برده اند، مردم نسل های کنونی و آینده نیز از پروژه انتقال آب به کویر مرکزی که بخش عمده آن توسط این بانک تامین مالی شده است بهره خواهند برد.

همان گونه که پیشینیان از شبکه گسترده شعب بانک ملی ایران در دور و نزدیک ترین نقاط کشور خدمت می گرفتند، امروزیان و آیندگان از خدمات بانکداری دیجیتال و غیرحضوری این بانک بهره مند می شوند.

به همان شکلی که ایرانیان داخل کشور از بستر بانک ملی ایران برای تبادلات مالی خود استفاده می کرده و می کنند،‌ مردم کشورهای توسعه یافته و همسایه نیز می توانند از خدمات شعب خارجی این بانک برای مبادلات تجاری استفاده کنند.

بانک ملی ایران که اکنون بیش از 9 دهه از حیاتش می گذرد،‌ دیگر فقط یک بانک نیست، بلکه یک نهاد تصمیم ساز، موثر در مراودات مالی و تجاری و فعال در حوزه های فرهنگی و اجتماعی است.

برخورداری از نیروی انسانی توانمند، هوشمندی در استفاده از تکنولوژی روز و نیز ارائه خدمات بی منت به مشتریان، بانک ملی ایران را به نهادی سرآمد در کشور تبدیل کرده است.

اکنون که در آستانه «نوروز» بانک ملی ایران قرار داریم،‌ با ابراز احترام به کسانی که در راه تاسیس این بانک خون دادند، کسانی که در طول دوره حضور در این بانک خالصانه برای خدمت به خلق خدا تلاش کردند و همه همکارانی که در دوره شیوع بیماری منحوس کرونا جان خود را از دست دادند، از خدای متعال درخواست می کنم این درخت تنومند را از همه آفات حفظ کند تا در آینده،‌ بیش از پیش شاهد آثار مثبت آن در کشور عزیزمان باشیم.

از همه مدیران جمهوری اسلامی ایران، ذینفعان، کارکنان و مشتریان محترم که با هر قدم خود به اعتلای بانک ملی ایران کمک می کنند نیز متشکرم و برای همه آنها آرزوی توفیق روز افزون دارم.

محمد رضا حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی ایران 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.