عرضه خودرو در بورس قیمت‌ها را منصفانه نمی‌کند

عرضه خودرو در بورس قیمت‌ها را منصفانه نمی‌کند

رییس شورای رقابت اظهار داشت: مخالف پیش فروش خودرو هستیم و نظر ما این است که بجای آن فروش فوق العاده بیشتر شود.

به گزارش دیوان اقتصاد،رضا شیوا، رییس شورای رقابت در نشست خبری امروز خود در پاسخ به  ایلنا اظهار کرد: ما از دوسال پیش گفتیم که با توجه به اینکه خودروسازان افزایش عرضه نمی‌دهند، یکی از راه‌های رقابتی کردن بازار خودور این است که واردات انجام شود. متوجه هستیم که ارز در کشور کم است و محدودیت ارزی داریم اما تولیدات خودروسازان هم تا حدی ارزبری دارد و علاوه بر این مونتاژ‌های آنها هم نیاز به ارز دارد، همه این خودروهای مونتاژی ارزبری دارند.

وی افزود: قیمت‌ها هم انگار کنترل شده نیست، اگر خودرو با برنامه و مطابق با نیاز و خواسته عامه مردم وارد شود می‌تواند کمک‌کننده باشد. من به عنوان رییس شورای رقابت اعتقاد دارم برای که واردات خودروهای کارکرده تا ساخت سه سال سن مشکلی ندارد، اگر قیمت‌ها طبق تعرفه منطقی باشند هیچ فشار ارزی هم به ما وارد نمی‌شود.

شیوا همچنین در مورد عرضه خودرو در بورس گفت: عرضه خودرو در بورس هم به نفع و هم به ضرر مردم است، عرضه در بورس تقریبا به همان معنای قیمت بازار است. قیمت‌های کارخانه الان قیمت منصفانه است، اگر خودرو در بورس عرضه شود دیگر قیمت منصفانه یا رقابتی ما دیگر وجود ندارد. شاید قیمت خودرو در بورس 5 درصد کمتر از قیمت بازار باشد ولی همچنان با قیمت‌کارخانه‌ای که الان داریم فاصله دارد و خودرو با قیمت منصفانه به دست مردم نمی‌رسد، هیچ تضمینی هم برای کاهش قیمت در بورس نیست. ما طبق وظیفه قانونی خود باید تلاش کنیم که خودرو با قیمت منصفانه به دست مصرف‌کننده برسد.

وی در مورد پیش فروش خودرو نیز گفت: مخالف پیش فروش خودرو هستیم و نظر ما این است که بجای آن فروش فوق العاده بیشتر شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.