محصولات جدید ناواکو در راه است

محصولات جدید ناواکو در راه است

ناواکو در حوزه پرداخت توانسته چشم‌انداز روشنی برای خود ترسیم کند و در راستای همین چشم‌انداز، در حال توسعه محصولات جدید از جمله کیف پول دیجیتالی پرنا است.

به گزارش دیوان اقتصاد،معاون عملیات پرداخت شرکت فناوری اطلاعات ناواکو در حاشیه اعلام محصولات جدید این شرکت در حوزه پرداخت‌ها عنوان کرد:شرکت فناوری اطلاعات ناواکو یکی از شرکت‌های نام‌آشنا در زمینه فناوری اطلاعات است که سهام آن به‌صورت کامل متعلق به بانک مسکناست،ناواکو در سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف، فعالیت‌های تأثیرگذاری نظیر نصب و راه‌اندازی سامانه‌های بانکی، طراحی و ساخت سخت‌افزارهای حوزه پرداخت، طراحی و پیاده‌سازی و پشتیبانی تجهیزات ETC، پشتیبانی تخصصی در هر سطحی در کل کشور، مشاوره و اجرای طرح‌های امنیتی شبکه و نرم‌افزاری، راه‌اندازی و نگهداری دیتاسنتر، طراحی و توسعه نرم‌افزارها و ارایه راه‌حل‌های جامع بانکداری الکترونیکی و سنتی داشته است.

محتشم، با تشریح توان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ناواکو در زمینه تولید محصولات جدید و متنوع گفت: شرکت ناواکو، در حوزه سخت‌افزار و تولید محصولات در حوزه پرداخت تخصص دارد که از این تخصص بیشتر برای ساخت کیوسک‌های حوزه پرداخت استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: شرکت ناواکو با دانش بومی و تخصصی خود توانسته در تولید کیوسک‌های پرداخت به خودکفایی برسد و عملاً در این زمینه بدون رقیب است؛ زیرا دیگر کیوسک‌ها اساساً با کیوسک‌های ناواکو و بانک مسکنمتفاوت هستند.

محتشم تصریح کرد: ما توانسته‌ایم در حدود ۷۰۰ کیوسک به بانک مسکن واگذار کنیم و حدود هزار دستگاه را برای این بانک پشتیبانی کنیم که در زمینه ساخت، پشتیبانی و نرم‌افزار نیز به‌صورت بومی عمل می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه سخت‌افزاری نیز به‌ویژه در تولید دستگاه کارت‌خوان و سایر محصولات حوزه پرداخت محدودیتی نداریم و شرکت می‌تواند هر محصولی که در حوزه پرداخت بخواهد، تولید کند که شامل صندوق فروشگاهی، تجهیزات سخت‌افزاری Network پرداخت، Uniti Skimming، Kiosk Board (برد کنترلی اجزای کیوسک)، روترهای خاص و ماشین‌حساب پی‌سی‌پوز (pc-pos) نیز است.

معاون عملیات پرداخت شرکت فناوری اطلاعات ناواکو افزود: ما در شرکت ناواکو محصول سخت‌افزاری تولید کرده‌ایم که امکان تبدیل Sip Trunk به E1 را دارد که مشکل Network بسیاری از شرکت‌های حوزه پرداخت و بانک‌ها را می‌تواند حل کند و با توجه به اینکه این محصول کاملاً تولید داخل و بومی است، توان رقابت با تمام نمونه‌های خارجی را، هم در کیفیت و هم در قیمت دارد.

وی به تفاوت میان کیوسک‌های ناواکو و دیگر شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: محصولاتی که به اشتباه در کشور به کیوسک حوزه پرداخت معروف‌اند، غالباً پی‌سی‌پوز (pc-pos) هستند، یعنی عملاً یک مانیتور لمسی‌اند که با اتصال به Pos قابلیت پرداخت را دارند. اما کیوسک تولیدی شرکت ناواکو محصولی استانداردی است که پرداخت را خود کیوسک و بدون کمک Pos انجام می‌دهد. به دیگر سخن، ما پوز متصل به کیوسک نداریم و در جهان چنین ساختار سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قابل پذیرش است و به کیوسک معروف است نه آن چیزی که در کشور ما مورد استفاده است.

محتشم ضمن بیان توان تولیدی نامحدود ناواکو درخصوص ساختار محصولی این شرکت گفت: ما در حال حاضر در تولید محصولات محدودیتی نداریم و بر همین اساس اگر نسبت به تولید محصولی به اجماع و هم‌فکری برسیم و نیاز این محصول را در حوزه پرداخت احساس کنیم، در کوتاه‌مدت می‌توانیم خط تولید آن را راه‌اندازی و کسب‌وکار را نیز گسترده‌تر کنیم.

معاون عملیات پرداخت شرکت فناوری اطلاعات ناواکو، با توجه به رابطه همکاری با بانک مسکن در راستای تسهیل امور پرداختی این بانک اظهار داشت: اساساً هر بانکی در حوزه پرداخت با یک شرکت همکاری دارد و این شرکت‌ها در زمینه فنی و فناوری اطلاعات با بانک‌ها همکاری می‌کنند. ناواکو نیز از ابتدا تاکنون در زمینه پرداخت و فناوری اطلاعات در کنار بانک مسکن بوده و رابطه دوسویه ساختارمندی میان ناواکو و بانک مسکن برقرار است.

وی تصریح کرد: شرکت ناواکو بازوی اجرایی و فنی بانک است و توانسته در تسهیل حوزه پرداخت بانک مسکن نیز عملکرد قابل قبولی داشته باشد. این اقدامات بیشتر در حوزه‌های پایانه‌های فروشگاهی، درگاه پرداخت اینترنتی، پرداخت موبایلی، پرداخت کیف پولی و به‌صورت کلی در تمام حوزه‌های پرداختی شرکت ناواکو حضور مستمر و مستقیم دارد و به بانک مسکن سرویس‌دهی می‌کند.

محتشم درخصوص شیوه سرویس‌دهی این شرکت و مزیت رقابتی ناواکو با سایر رقبا گفت: از آنجا که ناواکو به‌دنبال ایجاد مزیت رقابتی است، توانسته در شکل و شیوه سرویس‌دهی مزیت ویژه‌ای ایجاد کند.

وی ادامه داد: ناواکو جزء معدود شرکت‌های حوزه پرداخت است که توان پشتیبانی فنی و اجرایی در حوزه پرداخت را در هر سطحی در کل کشور داراست. عملاً شرکت‌های حوزه پرداخت تفاوت چندان زیادی در سرویس‌های عمومی پرداخت با یکدیگر ندارند و تفاوت و رقابت در سطح سرویس، پشتیبانی و سرویس‌های خاص پرداخت است که ما در این خصوص جزو برترین‌ها هستیم. سطح سرویس و محصولات خاص ناواکو باعث تفاوت و مزیت رقابتی در مقایسه با سایر رقبا شده است.

محتشم تصریح کرد: در خصوص محصولات خاص باز هم در برخی زمینه‌ها ناواکو بدون رقیب است، برای مثال در حوزه پرداخت الکترونیکی عوارض ETC شرکت ناواکو تنها شرکت پرداخت فعال در این خصوص است که دارای تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و باجه و نیروی مستقل در عوارضی‌های طرف قرارداد خود است و شرکت در این خصوص به بانک مسکن و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور سرویس می‌دهد.

وی ادامه داد: در حوزه ETC شرکت ناواکو دارای دو سرویس اختصاصی است که شامل کسر خودکار مبلغ تردد از عوارضی‌ها (کسر از کیف پول پرنا یا کسر از کیف پول ETC) و همچنین قابلیت کسر مبلغ تردد از حساب بانکی بانک مسکن کاربران است.

محتشم افزود: دیگر مزیت ناواکو در خصوص ETC قابلیت راه‌اندازی سامانه در عوارضی‌ها به هر دو صورت دروازه‌ای و لاینی (تک‌لاین عبور و مرور) است که نسبت به سایر رقبا در این حوزه مزیت ناواکو در نظر گرفته می‌شود. از دیگر مزیت‌های رقابتی ما در حوزه سرویس‌دهی، پیاده‌سازی و توسعه سرویس‌های بانکی است و در این راستا هرروزه سرویس بانکی بانک مسکن توسط تیم ناواکو در حال توسعه است.

معاون عملیات پرداخت شرکت فناوری اطلاعات ناواکو در تبیین سرویس‌های فعال روی برنامه موبایلی پرنا که قابلیت کیف پول را نیز دارد، گفت: در حال حاضر سرویس‌های خرید شارژ، پرداخت قبض، کارت‌به‌کارت، پرداخت عوارض بزرگراهی، خرید اینترنت و پرداخت اقساط بانک مسکن روی پرنا فعال است.

وی با اشاره به سرویس‌های کیف پول پرنا گفت: کیف پول پرنا در میان کیف پول‌های دیگر شرکت‌ها جایگاه قابل توجهی دارد و توانسته ارزشمندی خود را به اثبات برساند.

محتشم تصریح کرد: کیف پول‌های موجود در بازار عملاً تفاوت چندانی در سرویس‌های موجود ندارند و این مزیت اعتباری و ارزشی آن‌هاست که یک کیف پول را از دیگران متمایز می‌کند. به مفهوم دیگر میزان و تعدد مکان‌های پذیرش اعتبار کیف پول به آن ارزش و اعتبار می‌بخشد.

وی تأکید کرد: ناواکو در حال حاضر به بلوغی در عرصه پرداخت رسیده که دارای کسب‌وکارهایی است که دیگر شرکت‌ها به ما مراجعه می‌کنند تا امکان استفاده از این کسب‌وکارها را برای آن‌ها فراهم کنیم.

محتشم در پایان تصریح کرد: سیاست ناواکو در این خصوص مشارکت در سرویس‌های ارزش‌افزوده دارای ارزش است. به بیان دیگر سرویس‌های انحصاری خود را به شرکت‌هایی ارایه می‌دهیم که آن‌ها نیز در قبال آن سرویس ارزشمند مشابهی به ما ارایه دهند و با این کار با اشتراک منافع دوطرفه می‌توانیم کسب‌وکار را ارزشمندتر و گسترده‌تر بسازیم که این کار در پایان به ارزشمند شدن کیف پول طرفین منجر خواهد شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.