تخصیص تسهیلات مسکن روستایی به متقاضیانی که در گذشته وام گرفتند

تخصیص تسهیلات مسکن روستایی به متقاضیانی که در گذشته وام گرفتند

دوشنبه, نوامبر 1, 2021 - 07:55 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

یک مقام مسئول گفت: متقاضیانی که امسال تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را دریافت کرده اند، می‌توانند وام خود را به ۲۰۰ میلیون تومان برسانند.

به گزارش دیوان اقتصاد,مجید جودی معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن روستایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ارزیابی واحد‌های مسکونی آسیب دیده ناشی از زلزله در شهر اندیکا توسط نیرو‌های بنیاد مسکن انجام شد، گفت: حدود ۹۸۰ واحد خسارت ۱۰۰ درصدی دیده اند و حدود ۱۹۵۰ واحد مسکونی هم به دلیل خسارت‌های وارد شده نیاز به تعمیرات دارند.
او با بیان اینکه تمام مصوبات لازم برای بازسازی این واحد‌ها آماده شده و در اولین جلسه امروز هیئت دولت این موضوع تصویب خواهد شد، گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته میزان تسهیلات مسکن روستایی ۱۲۰ میلیون تومان و تسهیلات شهری ۱۵۰ میلیون تومان است که هر کدام از روستاییان هم علاوه بر این وام، ۵۵ میلیون تومان هم تسهیلات بلاعوض دارند.
جودی اظهار کرد: برنامه ریزی ۶ ماهه برای بازسازی و مقاوم سازی این واحد‌ها انجام شده و با توجه به آنکه شهر اندیکا در یک منطقه عشایری قرار دارد، تعداد زیادی از ساکنان در زمستان حضور ندارند، اما برای ساکنانی که هستند ما کار بازسازی و تعمیرات را آغاز کرده‌ایم و منتظر پرداخت اعتبارات دولتی نشدیم و با اعتبار داخلی خود بنیاد مسکن کار بازسازی واحد‌های آسیب دیده را آغاز کردیم تا ساکنان این مناطق آسیب نبینند.
معاون بازسازی مسکن روستایی توضیح داد: برای اسکان موقت مردم در این مناطق برنامه ریزی لازم را انجام دادیم تا مستقیم مردم از چادر به واحد‌های مسکونی خود اسکان دائم پیدا کنند، اما از آنجا که برخی از چادر‌ها مقاومت چندانی نداشتند ما از وزارت کشور درخواست کرده ایم چادر‌های مقاوم تری را برای اسکان این افراد در نظر بگیرند.
جودی یادآور شد: طبق تفاهم نامه‌ای که با بنیاد مستضعفان منعقد کرده ایم، مقرر شد برای ساخت و بازسازی واحد‌های آسیب دیده در مناطق زلزله زده هر میزان سیمان که لازم است بنیاد مستضعفان تامین کند.
معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن همچنین درباره آخرین وضعیت نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکن روستایی هم گفت:در حال حاضر برای بازسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکن روستایی تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود این در حالی است که در سال گذشته این تسهیلات ۵۰ میلیون تومان بود.
او بیان کرد: در حال حاضر ۱۲۰ هزار خانوار برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به بانک‌ها معرفی کرده ایم و ۵۰ هزار خانوار هم در حال عقد قرارداد با بانک‌ها برای دریافت تسهیلات هستند.
جودی توضیح داد: با توجه به توجه دولت به طرح جهش تولید مسکن و حمایت رئیس جمهور از ساخت مسکن مقرر شد دولت برای واحد‌های مسکن روستایی تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی پرداخت کند که همین موضوع باعث شده که مردم برای دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی مراجعه چندانی نداشته باشند.
معاون مسکن روستایی اظهار کرد: به مردم قول داده ایم که در صورت تصویب تعلق تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی به واحد‌های مسکن روستایی این افزایش شامل حال متقاضیانی شود که امسال تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت کرده اند.
به گفته جودی متقاضیانی که امسال تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت کرده اند در صورت تصویب می‌توانند میزان تسهیلات خود را به ۲۰۰ میلیون تومان برسانند.
او افزود: نرخ سود این تسهیلات همانند سایر تسهیلات ۵ درصد است.
معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در پایان بیان کرد: بنیاد مسکن در حال حاضر پرونده بازسازی تمامی واحد‌های آسیب دیده از سیل و زلزله را بسته و تنها منطقه سی سخت باقی مانده که در مراحل نهایی آن قرار داریم و امیدواریم پیش از شروع سرمای شدید بازسازی این واحد‌ها هم سامان پیدا کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.