سهم دولت در صندوق بیمه حوادث طبیعی ماهیانه ۲۲۵ میلیارد تومان است

سهم دولت در صندوق بیمه حوادث طبیعی ماهیانه ۲۲۵ میلیارد تومان است

یوسفی گفت: سهم دولت که باید در ماه ۲۲۵ میلیارد تومان باشد پرداخت نمی‌شود، زیرا دولت علاقه ندارند در فرایند صندوق قرار بگیرند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، رضا کاظمی رئیس صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان گفت: ما در حال تکمیل فرایند صندوق بیمه حوادث طبیعی هستیم، اما باید اعتراف کنیم که این روند کند پیش می‌رود. اینگونه که پیش بینی شده وزیر اقتصاد و دارای، رئیس هیئت امنا و وزرای راه و شهرسازی، تعاون و کار، بهداشت، پور ابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، رئیس سازمان برنامه بودجه، رئیس بیمه مرکزی و رئیس سازمان مدیریت بحران، رئیس بنیاد مسکن و رئیس شورای عالی استان‌ها، اعضای ۱۱ گانه صندوق هستند.
او ادامه داد: در دولت گذشته دو جلسه تشکیل شده در دولت فعلی نیز درخواست جلسه از سمت وزیر اقتصاد داشتیم، اما به دلیل مشغله‌های به وجود آمده این جلسات تشکیل نشد. اما لازم به ذکر است که بودجه اولیه ۵۰ میلیارد تومان بود، اما یک ریال هم به ما پرداخت نشده است و در حال حاضر ما در مکانی که از بیمه ایران گرفتیم مستقر هستیم و نتوانستیم کار را آن طور که باید جلو ببریم.
یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص سیاست‌های ۱۴ ساله کلی و قانون مدیریت بحران کشور، گفت: جلسه قانون مدیریت بحران کشور باید به ریاست رئیس جمهور و دبیری وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران تشکیل می‌شد.
او ادامه داد: تاکنون بودجه تحویل داده شده از سمت دولت‌ها فصل مدیریت بحران را دولت‌ها پیش بینی نکردند. مجلس امسال برای راه افتادن صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان باید سهم مردم را مشخص کرد، سهم دولت که باید در ماه ۲۲۵ میلیارد تومان باشد پرداخت نمی‌شود.
قانون تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی به منظور بخشی از خسارت های مالی ناشی از حوادث طبیعی از جمله زلزله، سیل، طوفان، صاعقه، سنگینی برف، رانش زمین، ریزش کوه و دریالرزه (سونامی) آذرماه امسال به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.