معامله ۲۹ میلیون گواهی سپرده کالایی در بورس کالا

معامله ۲۹ میلیون گواهی سپرده کالایی در بورس کالا

در جریان معاملات آبان ماه ۱۴۰۰ در بورس کالای ایران، معامله گران ۲۹ میلیون و ۱۰۵ هزار گواهی سپرده کالایی را به ارزش ۹۶۲۷ میلیارد و ۹۳۳ میلیون ریال دادوستد کردند.

به گزارش دیوان اقتصاد، طی معاملات ماه گذشته در بازار گواهی سپرده بورس کالا، خریداران ۴ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۵۰۰ گواهی سپرده سکه را معامله کردند و ارزش ۵۴۵۴ میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریالی را در حالی به ثبت رساندند که این دارایی پایه بالاترین رقم ارزش معاملات ماهانه را در میان سایر دارایی ها به خود اختصاص داد.
زعفران نگین نیز با ثبت معامله ۱۵ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۹۸۲ گواهی سپرده در بالاترین جایگاه بازار از نظر حجم معاملات قرار گرفت. ارزش معاملات این محصول نیز به رقم ۳۹۱۹ میلیارد ریال بالغ شد تا از نظر ارزش معاملات جایگاه دوم بعد از سکه طلا به این دارایی اختصاص یابد.
ارزش دادوستد ۹۷۷ هزار و ۵۷۳ گواهی زعفران پوشال نیز به رقم ۱۸۱ میلیارد و ۳۹۱ میلیون ریال بالغ شد تا سومین رتبه از نظر ارزش معاملات ماهانه به این دارایی برسد.
سیمان نیز در حالی در جایگاه چهارم بازار از نظر ارزش معاملات ایستاد که به لحاظ حجمی با به دست آوردن سهم ۲۷ درصدی از حجم کل معاملات، رتبه دوم را بعد از زعفران نگین کسب کرد. در نمادهای معاملاتی گواهی سپرده سیمان، ۷ میلیون و ۸۳۳ هزار ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزشی نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفت تا این دارایی پایه در اولین ماه معاملاتی خود به جایگاه مناسبی در بازار مالی بورس کالا برسد.
همچنین معامله گران با دادوستد ۵۰ هزار و ۴۸۱ گواهی سپرده برنج طارم نیز ارزشی معادل ۲۱.۶ میلیارد ریال را رقم زدند و ارزش معامله ۸۰۶۶ گواهی سپرده زیره سبز نیز به رقم ۷ میلیارد ریال نزدیک شد.
در ماهی که گذشت تعداد ۱۷۶۶ گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی نیز به ارزشی حدود ۳.۴ میلیارد ریال در بازار مورد معامله قرار گرفت و در پایان نیز ۱۳۴۱ گواهی سپرده کشمش سبز نیز در حالی دست به دست شد که ارزش این معاملات به رقم ۸۶۴ میلیون ریال رسید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.