فتح بازا‌رهای جدید با تحول دیجیتال

قائم‌مقام بیمه دانا:

فتح بازا‌رهای جدید با تحول دیجیتال

قائم مقام بیمه دانا با برشمردن موانع رشد صنعت بیمه در کشور، رکود اقتصادی و تورم موجود در جامعه را، مهمترین چالش‌های این صنعت ذکر کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، حسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار «عصردانایی» ضمن تشریح وضعیت اقتصادی، به ویژه مشکلات ناشی از پاندمی کرونا و تاثیر آن بر بیمه اظهار کرد: متاسفانه مشکلات اقتصادی موجود در جامعه موجب تشدید فشار بر اقشار آسیب پذیر شده و اولویت بندی آنها در سبد خانوار را تغییر داده است، به طوری که خرید بیمه نامه‌های اجباری از فهرست مطالبات خانوارها خارج شده است.
وی، تعطیلی کسب و کارها، ورشکستگی برخی مشاغل، انباشته شدن ریسک‌های بزرگ در کشور و عدم فرهنگ سازی شایسته بیمه را از جمله مهم‌ترین چالش‌های کنونی این صنعت عنوان و تاکید کرد: در این شرایط که شاهد رکود تورمی در اقتصاد کشور هستیم، باید بتوانیم گام‌های عملی در جهت افزایش توان قدرت خرید مردم برداریم و با بهره‌گیری از صنعت بیمه، برای ثبات دادن به اقتصاد کشور تلاش مضاعف داشته باشیم.
قائم مقام بیمه دانا، نوآوری و خلق محصولات جدید بیمه‌ای در راستای برطرف کردن نیازها و مطالبات مردم، تقویت همکاری‌ها با مراکز دانش بنیان با هدف تولید دانش و ارائه خدمات جدید بیمه‌ای و لزوم نظارت بیشتر نهادهای نظارتی در نرخ گذاری‌های موجود را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به رشد روز افزون فناوری در عرصه های مختلف، به ویژه صنعت بیمه، ضرورت دارد ضمن تغییر نگرش موجود در حوزه کسب و کار، بسترهای لازم برای حرکت در مسیر جدید سرمایه‌گذاری‌ها از طریق رویکرد کسب و کار محور مبتنی بر تحول دیجیتال فراهم شود.
حسینی، ضرورت تحول دیجیتال را یادآور شد و تاکید کرد: با توجه به سرعت تحول در فضای کسب و کار، لازم است در برابر تغییرات محیطی و نیازهای مشتری انعطاف پذیر بود، زیرا در فضای کنونی روش‌های سنتی در حوزه بیمه‌گری دیگر پاسخگوی نیازهای مخاطبان نیست و باید با شتاب بیشتر، از روش‌های نوین بازاریابی در صنعت بیمه بهره گرفت که این امر نیز بدون شک، مستلزم تغییر فضای فکری تحول در صنعت است.
وی، ضرورت بهره گیری از بستر‌های دیجیتالی موجود در بازار و کاربرد هوش مصنوعی را یادآور شد و افزود: امیدواریم با اجرایی شدن دستورالعمل «نظارت و کنترل» از این پس، شاهد تغییر نظام سنتی و حرکت به سمت مدل‌های جدید کسب و کار برای فتح بازارهای جدید باشیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.