رشد محدود ارزش سهام عدالت

رشد محدود ارزش سهام عدالت

شاخص کل بورس تهران امروز کمی عقب‌نشینی کرد؛ اما ارزش سهام عدالت شاهد رشد محدود بود.

به گزارش دیوان اقتصاد،سهام عدالت یکی از مهمترین چالش های روز در کشور است. سهام عدالت امسال به علت واریز نشدن سود آن برای بخشی از مردم به مهمترین خبر اقتصادی تبدیل شده است. سهام عدالت با برگه های متفاوتی در دسترس مردم است که ارزش سهام عدالت یک میلیونی بالاتر است. در ادامه به آخرین خبر از سهام عدالت می پردازیم.

 شاخص کل بورس تهران امروز ۷۵۱ واحد ریزش داشت که تغییر محسوسی به حساب نمی‌آید.

قیمت سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی امروز ۸ هزار تومان رشد کرد و به ۱۲ میلیون و ۲۸۸ هزار تومان رسید. ارزش ۶۰ درصد سهام قابل‌فروش این سبد ۷ میلیون و ۳۷۳ هزار تومان است.

ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی نیز با رشد ۱۵ هزار تومانی به ۲۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید و ارزش ۶۰ درصد سهام قابل فروش این سبد نیز ۱۳ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان است.

توصیه وزیر کار به دارندگان سهام عدالت

حجت‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ما اصرار داریم تعاونی‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌های سهام عدالت شهرستانی تقویت شوند و فعالیت‌های آنها با جدیت پیش‌رود. وزارت امور اقتصادی و دارایی در مصوبه چند هفته گذشته درخواست ما را بررسی کرد و بخشی از مطالبات مدیران تعاونی‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌های سهام عدالت پرداخت شد. اکنون باید ماموریت‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌های دیگری برای این تعاونی‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌ها تعریف شود و سازوکار مدیریتی این تعاونی‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌ها اعم از انتخاب اعضای هیات‌مدیره تقویت شود. افرادی که سهام عدالت آنها تحت‌مدیریت تعاونی‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌های سهام عدالت شهرستانی قرار دارد، سهام خود را نگه دارند؛ ما اقدامات لازم را با همکاری فراکسیون سهام عدالت و وزارت امور اقتصادی و دارایی پیگیری می‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌کنیم تا بتوانیم سهام عدالت شهرستانی را تقویت کنیم.

لزوم آسیب‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌شناسی مشکلات سهام عدالت

علی نیک‌زاد ثمرین، نماینده اردبیل در مجلس: اگر سهام عدالت به‌صورت کامل اجرایی می‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌شد، مترقی‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‌ترین تصمیم و گام بزرگی در راستای اجرای سیاست اصل۴۴ قانون اساسی بود. باید مشکلات موجود در مسیر اجرای این تصمیم آسیب‌شناسی شود. برخی اوقات اتفاقات جالبی در کشور رخ می‌دهد، بدین معنی که اجرای برنامه‌ای آغاز می‌شود، اما وسط کار موضوع ناک‌اوت می‌شود. گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور، کاهش فقر و ایجاد منبع پایدار برای اقشار آسیب‌پذیر، مردمی‌کردن اقتصاد و کوچک‌کردن دولت، از جمله اهداف سهام عدالت بود.

وزیر اقتصاد در نشست مشترک با مدیران شرکت‌های تعاونی و کانون سهام عدالت که نایب رئیس اول مجلس و نمایندگان مجلس نیز در آن حضور داشتند، طی سخنانی در سالن مشروطه مجلس، از توزیع سهام عدالت میان ۴۹میلیون ایرانی به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح اقتصادی کشور یاد کرد. به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا) خاندوزی با اشاره به اهمیت و بی‌نظیر بودن این اقدام گفت: با توزیع ۴۹میلیون نفری سهام عدالت بی شک بزرگ‌ترین طرح اقتصادی به لحاظ فراگیری در اقتصاد کشور صورت گرفت که توانست با مشارکت این خیل عظیم و با تنوع اقشار و گروه‌ها و استان‌های مختلف اجرایی شود. وزیر اقتصاد با بیان اینکه ما در کشور فقط توزیع های یک طرفه‌ای مانند توزیع یارانه‌های دولت را داریم که ممکن است ۶۰ یا ۷۰ میلیون نفر را شامل شود، افزود: اما از نظر فراگیری و دامنه‌شمول هیچ طرح اقتصادی فراگیرتری در کشور وجود ندارد که دامنه شمول آن فراتر از سهام عدالت باشد. وزیر اقتصاد در ادامه گفت: در این زمینه چند هدف از ابتدا مشخص بود و در ابلاغیه‌ای که رهبر معظم انقلاب در همان سال ابتدای شروع طرح به دولت ابلاغ کردند، بر کاهش نقش دولت در تصدی‌گری بنگاه‌ها و توزیع متعادل ثروت گرفته تا ایحاد درآمد پایدار دائمی برای خانوارها تاکید شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.