مبلغ یارانه معیشتی بهمن 1400 چقدر است؟

مبلغ یارانه معیشتی بهمن 1400 چقدر است؟

یک‌شنبه, ژانویه 30, 2022 - 13:54 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‏‏‌ها از زمان واریز یارانه بهمن ۱۴۰۰ خبر داد. درخصوص واریز یارانه این ماه بیشتر بخوانید.

یارانه معیشتی همان طرح حمایتی از  یارانه بنزین است که از  آبان ۹۸ با افزایش قیمت بنزین به حساب برخی از سرپرست خانوار واریز می شود.یارانه معیشتی این ماه منتظران زیادی دارد چون بنا بر گفته های محسن رضایی قرار است یارانه معیشتی بهمن ماه دو برابر شود.یارانه معیشتی بهمن دی ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می شود . 
مدیرعامل این سازمان از پرداخت «بیست و هفتمین» مرحله یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار در ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۱۰ بهمن ماه خبر داد.
امید حاجتی، با اعلام این خبر گفت: مانند دوره‏‏‌های پیشین، واریزی‏‏‌ یارانه معیشتی به حساب خانواده‏‏‌های یک نفره ۵۵‌هزار تومان، خانواده‏‏‌های دو نفره ۱۰۳‌هزار تومان، خانواده‏‏‌های سه نفره ۱۳۸‌هزار تومان، خانواده‏‏‌های چهار نفره ۱۷۲هزار تومان و خانواده‏‏‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵‌هزار تومان است.
او یادآور شد: «چهاردهمین قسط» از پرداخت دومین مرحله وام یک‌میلیون تومانی کرونایی در این ماه، از حساب سرپرستان خانواده‏‏‌هایی که این وام را دریافت کرده‏‏‌اند، کسر خواهد شد.
افزایش یارانه ۴۵ هزار تومانی در سال آینده
آنطور که ایسنا گزارش داده، رحیم زارع، درباره میزان افزایش یارانه نقدی در سال آینده گفت: کمیسیون تلفیق وارد بخش هزینه‌ای هدفمندی یارانه‌ها نشده است، ولی افزایش یارانه‌های نقدی حتمی است.
وی درباره میزان افزایش یارانه افزود: هنوز مبلغ و میزان آن مشخص نیست اما صد در صد میزان از ۴۵ هزار تومان بیشتر خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ درباره زمان تشکیل کمیته مشترک مجلس و دولت برای بررسی حذف ارز ترجیحی گفت: طی چند روز آینده این جلسات تشکیل خواهد شد و احتمالا از مجلس، هیات رئیسه کمیسیون تلفیق و از دولت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد حضور خواهند داشت.
مبلغ یارانه معیشتی چقدراست؟
واریزی‌ها یارانه معیشتی به حساب خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.
طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، حدود ۶۰ میلیون نفر این یارانه را می‌گیرند.
هفت میلیون خانوار که یارانه معیشتی بنزین را می‌گیرند یک سال پیش مرحله دوم وام کرونا را دریافت کردند. این وام یک میلیون تومانی بود و مقرر شد که اقساط آن از یارانه خانوار کسر شود. مبلغ هر قسط این وام نیز ۳۵ هزار تومان است. بر این اساس «یازدهمین قسط» این وام نیز از یارانه معیشتی این ماه خانوارها کسر می‌شود.
لازم به توضیح است این ماه نهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک‌میلیون‌تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانواده‌هایی که این وام را دریافت نموده‌اند کسر خواهد شد.
قرار است ثبت‌نام نام از متقاضیان معیشتی آغاز شود و کسانی که این یارانه را دریافت نمی‌کنند ولی متقاضی آن هستند مجددا درخواست خود را ثبت کنند.
در ابتدای خرداد هیات وزیران مصوب کرد که به همه‌ کسانی که یارانه نمی‌گیرند فرصت داده شود که برای دریافت یارانه معیشتی ثبت نام کنند.
طبق طرح‌هایی حمایتی که دولت‌ها برای خانوارها در نظر می‌گیرند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وظیفه شناسایی مشمولان را به عهده دارد. در واقع پس از تصمیم‌گیری برای اجرای طرح‌های یارانه‌ای و حمایتی چند سازمان و وزارتخانه از جمله وزارت کار، سازمان برنامه و بودجه، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و … از مرحله ثبت‌نام، پالایش اطلاعات متقاضیان تا مرحله نهایی واریز را انجام می‌دهند.
به احتمال زیاد ثبت‌نام به صورت پیامکی یا از طریق سامانه انجام می‌شوند. همچنین براساس این مصوبه همه کسانی که به هر دلیلی یارانه نمی‌گیرند می‌توانند ثبت‌نام کنند.
سالانه بیش از یک میلیارد تومان در کشور شناسایی شدند و این 22 میلیون نفر در اولویت سیاست های 1401 برای آزمون وسع هستند»، این بخشی از اظهاراتی است که مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه به نمایندگان مجلس گفت.
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یارانه ٨٠٠هزار تومانی در سال جدید را قطعی عنوان کرد. 
زندگی افراد و اقشار ضعیف جامعه تحت تاثیر قرار می گیرفت و نیاز بود تا از این افراد حمایت شود؛ بنابراین پای یارانه جدید به میان می‌آمد؛ تقریبا دو ماهی است که مردم منتظرند تا بدانند داستان این یارانه جدید چیست و یارانه به چه شکل خواهد بود؛ انتظار ساده‌ای که مسئولان آن طور که باید در پاسخ به آن عمل نکرده‌اند و این نگرانی‌ها همچنان ادامه دارد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.