وام 150 میلیونی ازدواج برای زوج های زیر 23 سال

وام 150 میلیونی ازدواج برای زوج های زیر 23 سال

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 مجلس بیان کرد: براساس پیشنهادات اصلاحی کمیسیون تلفیق در خصوص این تبصره و در صورت تصویب نهایی قرار است، به هریک از زوجین که تاریخ عقد آنها از یکم فروردین ماه سال 97 تا  1401 باشد، مبلغ 120 میلیون تومان و به زوج هایی که سن آنها زیر 25 سال و زوجه زیر 23 سال باشد، مبلغ 150 میلیون تومان پرداخت شود.

به گزارش دیوان اقتصاد،زارع تصریح کرد: همچنین در نشست روز گذشته کمیسیون تلفیق بودجه، تبصره 16 لایحه بودجه سال 1401 در خصوص تسهیلات تکلیفی و وام‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داد و مقرر شد، در نشست امروز این کمیسیون تصمیم‌گیری‌های لازم اتخاذ شود. براساس این تبصره بانک مرکزی مکلف است، مبلغ 200 هزار میلیارد تومان از محل قرض‌الحسنه جاری و سپرده‌ها برای حمایت از اشتغال و وام ازدواج هزینه کند.

وی گفت: براساس پیشنهادات اصلاحی کمیسیون تلفیق در خصوص این تبصره و در صورت تصویب نهایی قرار است، به هریک از زوجین که تاریخ عقد آنها از یکم فروردین ماه سال 97 تا  1401 باشد، مبلغ 120 میلیون تومان و به زوج هایی که سن آنها زیر 25 سال و زوجه زیر 23 سال باشد، مبلغ 150 میلیون تومان پرداخت شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 مجلس اظهار کرد: همچنین 20 هزار میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) و 7هزار میلیارد تومان در اختیار سازمان بهزیستی برای حمایت از اشتغالزایی قرار خواهد گرفت. در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای فرزند اول 15 میلیون تومان، فرزند دوم 25 میلیون تومان، فرزند سوم 35 میلیون تومان، فرزند چهارم 45 میلیون تومان و بالاتر از پنجم نیز 50 میلیون تومان پرداخت خواهد شد. به افراد دارای فرزند سوم و بیشتر نیز 150 میلیون تومان بابت ودیعه یا خرید مسکن تعلق خواهد گرفت.

زارع بیان کرد: گزارش کمیسیون تلفیق بودجه در خصوص لایحه بودجه سال آینده تا پایان هفته جمع‌بندی خواهد شد و سپس هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق طی هفته آینده تراز ردیف ها را نیز انجام و گزارش نهایی را به هیئت رئیسه مجلس ارائه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: نمایندگان طی ده روز بعد از آن فرصت دارند تا پیشنهادات خود را در مورد لایحه بودجه ثبت کنند تا بتوانیم از ابتدای اسفند ماه وارد بررسی لایحه بودجه 1401 در صحن علنی شویم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.