ورود صندوق های "جسورانه" به بازار سهام برای حمایت از طرح‌های نو

مدیرعامل فرا بورس ایران خبر داد:

ورود صندوق های "جسورانه" به بازار سهام برای حمایت از طرح‌های نو

جمعه, دسامبر 30, 2016 - 14:48 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرعامل فرا بورس ایران با اشاره به اینکه استقبال از صندوق های "جسورانه" گسترده است، گفت: پیش بینی می شود در چند هفته آینده صندوق هایی که در این زمینه وارد بازار می شوند، ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان پذیره نویسی کنند.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم، امیر هامونی افزود: واژه «جسورانه» ترجمه یک واژه خارجی است که صندوق های سرمایه گذاری خطر پذیر، نوآورانه هم معنا می شود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیئت مدیره سازمان فرابورس، این صندوق ها «جسورانه» نامگذاری شد زیرا برای سرمایه گذاری در طرح های با ریسک بالا جسارت لازم است.

هامونی گفت: این صندوق از زمان تشکیل ایده تا مراحل بهره برداری و بازدهی، از فرایند کار حمایت می کند.

وی افزود: این صندوق های جسورانه در قالب هولدینگ فعالیت خواهند کرد که زیر مجموعه این هولدنیگ شرکت های دانش بنیان شریک می شود.

مدیرعامل فرا بورس ایران با اشاره به اینکه تفاوت اساسی روش تامین مالی تسهیلات با تامین مالی شرکت و سهام در هزینه مالی است گفت: در روش سرمایه گذاری صندوق های جسورانه ، این صندوق در سهام شرکت های دانش بنیان شریک می شود و با توجه به اینکه افراد فعال در این صندوق سابقه مالی دارند می توانند بهتر عمل کنند.

هامونی با بیان اینکه طرح ها توسط مدیران صندوق های جسورانه انتخاب می شوند، افزود: این صندوق ها این هفته راه اندازی شده و استقبال خوبی از صندوق های جسورانه شد.

وی ادامه داد: 8 درخواست برای این صندوق ها ارائه شده است که از این تعداد مجوز و موافقت اصولی 5 صندوق از سازمان بورس و اوراق بهادر دریافت شد و از این 5 صندوق 2 صندوق در این هفته پذیره نویسی کردند که 60 میلیارد تومان توانستند در اساسنامه خود منابع را در نظر بگیرند وبقیه در روزها و هفته های آینده پذیره نویسی خواهند شد.

هامونی گفت: برخی از هولدینگ های بزرگ حاضر در بورس اوراق بهادار تهران و فرا بورس ایران تمایل یافتند بخشی از پرتفوی خود را در قالب صندوق های سرمایه گذاری جسورانه اداره و در این حوزه ها ورود کنند.

وی با بیان اینکه صنعت ما با منابع زیر زمینی و زور بازو اداره می شود گفت: کمتر صنعتی وجود دارد که ثروت آفرین و دانش بنیان باشد .

مدیرعامل فرا بورس ایران افزود: در بورس های مطرح دنیا سهم صندوق های جسورانه بالغ بر 40 درصد ارزش بازاری بورس هاست اما در کشورمان سهم صنایع دانش بنیان کمتر از 3 تا 4 درصد است که باید گسترش یابد.

هامونی گفت: سهم بازار سرمایه در تامین مالی اوراق در کشورمان از 2 تا 3 درصد به حدود 60 درصد رسیده است.

وی افزود: حاکمیت شرکت های دانش بنیان باید تقویت شود و از نظر مالی هم باید شفاف باشند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.