مدیرعامل بانک ملی ایران: منطق مالی باید بر تمامی تصمیمات حاکم باشد

مدیرعامل بانک ملی ایران: منطق مالی باید بر تمامی تصمیمات حاکم باشد

مدیرعامل بانک ملی ایران در نشست بررسی عملکرد واحدها در تجهیز منابع بانک گفت: منطق مالی باید بر تمامی تصمیمات بانک حاکم باشد تا بتوانیم ترازهای مختلف را حفظ کنیم.

به گزارش دیوان اقتصاد، محمدرضا فرزین در این نشست که با حضور تنی چند از مدیران ارشد بانک و مدیران امور، روسای ادارات کل، روسای ادارات امور شعب استان ها، روسای حوزه ها و شعب ممتاز به صورت وبیناری برگزار شد، مهم ترین و با اهمیت ترین تراز برای بانک ها را تراز نقدینگی عنوان کرد و افزود: تا این تراز اصلاح نشود، تراز سود و زیان برقرار نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید نسبت به بحث نقدینگی حساس باشند، تصریح کرد: پول یک کالای همگن در بانک نیست چرا که نرخ های آن متفاوت است بنابراین باید پرتفوی مصارف آن نیز مدیریت شده تا تراز سود و زیان حفظ شود.

فرزین از راه اندازی کمیته بازاریابی متشکل از بخش معاونت مالی، شعب، فناوری اطلاعات، اعتباری، بانکداری جامع و روابط عمومی در بانک ‌خبر داد و گفت: بازاریابی باید سیاست واحد داشته و همه مدیران در اختیار سیاست های بانک باشند.

وی در پایان اظهار کرد: تسهیلات تکلیفی می توانند کسب و کار بانک ها را غیراقتصادی کنند و این امر باید در سیاست‌گذاری ها و تصمیم سازی ها مورد توجه باشد.

همچنین حسن مونسان عضو هیات عامل و معاون شعب بانک، اشتغالزایی، کمک به افزایش تولید کشور، ایجاد ۱۴۰۱ واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی و تامین مالی تخصصی گسترده برای مشتریان و آحاد مردم در قالب بانکداری جامع را از مهم ترین اهداف و اولویت های بانک در سال جاری عنوان کرد و گفت: لازمه دستیابی به این اهداف، تجهیز منابع در بانک است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ و تجهیز منابع از مهم ترین اهداف پیش روی بانک در سال جدید است، افزود: از ۳۷ پروژه جدید تعریف شده سال جاری در بانک، ۹ پروژه مربوط به حوزه شعب است بنابراین ستادهای ادارات کل و ادارات امور باید فعال باشند تا شعب به خوبی و شایستگی حرکت کنند.

در ادامه، علیرضا ماهیار عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک با بیان اینکه اکنون در فضای جنگ اقتصادی قرار داریم و بانک ها در نوک حملات قرار دارند، گفت: از این رو، حوزه امنیت بانک در شرایط فعلی بسیار حساس است و امسال بحث نوسازی ناوگان و هوشمندسازی شعب به صورت جدی دنبال می شود. همچنین مرکز تماس کشوری از حالت متمرکز خارج و به صورت توزیع شده در استان ها خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه امسال همچنین بحث تخصصی کردن خدمات در بانکداری جامع را دنبال می کنیم، عنوان کرد: امروز بیش از ۹۰ درصد تراکنش ها در کشور در قالب pos ها صورت می گیرد در حالی که این آمار در سایر کشورهای دنیا در قالب تلفن همراه است. این ظرفیت برای ما وجود دارد که بستر لازم از طریق کیف پول فراهم شود بنابراین برنامه ریزی جامعی در این باره در بانک صورت گرفته است.

ماهیار با تاکید بر اینکه بازاریابی بانک و psp ها باید با هم هماهنگ باشند و همه اقدامات در قالب مهندسی مالی انجام شوند، اظهار کرد: از تاریخ راه اندازی شبکه شتاب در بانک مرکزی تا به امروز، بیش از ۲۵۴ میلیون تراکنش انجام شده که از این میزان، ۱۱۸ میلیون تراکنش مربوط به بانک ملی ایران است بنابراین بیشترین فشار زیرساختی در این بانک است و این امر نشان از حساسیت جایگاه بانک ملی ایران دارد.

همچنین امیرمسعود رزازان سرپرست معاونت مالی بانک نیز با بیان اینکه رعایت حدود مجاز اعتباری باید در سیاست اعتباری امسال بانک بیش از پیش مورد توجه باشد، گفت: توازن و کنترل منابع ناپایدار و منابع تسهیلاتی باید برقرار باشد.

وی با تاکید بر اینکه هر سپرده ای برای بانک امتیاز محسوب نمی‌شود و سپرده های ورودی نقدی می توانند مفید باشند، بیان کرد: برای ماندگاری در عرصه رقابت باید محصولات خوبی ارایه شود. ضمن اینکه بازاریابی مناسب و مشتری مداری نیز از اهمیت ویژه ای در این بخش برخوردارند.

رزازان در پایان اظهار امیدواری کرد که با همت و تلاش همه همکاران، بانک در جایگاهی که استحقاق نام و اعتبار آن را دارد، تثبیت شود.

اصلان کریمی مدیر امور شعب تهران هم با بیان اینکه باید شیوه بانکداری تغییر یافته و تراز نقدینگی در جایگاه بالاتری قرار گیرد، گفت: ظرفیت های خوبی در شعب وجود دارد و باید در بخش تخصیص منابع به صورت یکپارچه عمل شود.

محمد نجف زاده مدیر امور شعب منطقه یک کشور نیز با بیان اینکه بحث مدیریت منابع و مصارف باید به صورت سیستمی باشد، گفت: مازاد منابع و مصارف لزوما به منزله سوددهی بانک نیست بلکه منابع و مصارف برای سودآوری باید به صورت بهینه تخصیص یابند.

بیژن مقدم بیرانوند مدیر امور شعب منطقه دو کشور هم در این نشست با بیان اینکه همه ما باید به فرامین مقام معظم رهبری و اولویت های سال جاری پایبند باشیم، تصریح کرد: برنامه های IT بانک هدفمند شده و اطلاعات سامانه ها باید در اختیار ادارات امور قرار گیرند.

همچنین حمید مومنی مدیر امور شعب مستقل بانک نیز با تاکید بر اینکه باید از همه ظرفیت ها برای جذب منابع در بانک استفاده شود، بیان کرد: فناوری باید به کمک تجهیز و نظارت بر منابع بیاید و همه بخش های بانک، در بحث نگهداری منابع یاری رسان شعب باشند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.