افزایش قیمت طلا و سکه

افزایش قیمت طلا و سکه

طلا و سکه روز گذشته پس از رشد مجدد قیمت دلار در بازار آزاد افزایش قیمت داشت. با توجه به اینکه روند هفته گذشته سکه امامی تا حدودی کاهشی بود، اما برای کاهش بیشتر و بازگشت قیمت به زیر سطح مهم ۱۳‌میلیون تومان مقاومت شدیدی دیده می‌‌‌شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، طلای جهانی هفته گذشته رشد قابل ملاحظه‌‌‌ای را با عملکرد هفتگی۳۸/ ۱‌درصد از خود به نمایش گذاشت و به سمت سطوح بالاتر حرکت کرد. به طوری که این فلز گرانبها توانست تا بالای سطح ۱۹۷۰ دلار نیز رشد داشته باشد. ترکیبی از عوامل مختلف باعث شده تا طلا افزایش قیمت داشته باشد و بسیاری از سرمایه‌گذاران را مجذوب خود کند.

بنزین به عنوان عامل تورم بی‌سابقه آمریکا در ۴۰ سال اخیر که تورم را تا ۵/ ۸درصد رشد داده به همراه محدودیت‌های ایجاد شده از جنگ میان روسیه و اوکراین به همراه افزایش شدید قیمت جهانی مواد غذایی و انرژی و به خصوص نقدینگی ایجاد شده به منظور کمک‌‌‌های دولتی برای عبور از دوران کرونا؛ باعث شدند تا طلا مجددا جذابیت خود را پس بگیرد. بنابراین انتظار می‌رود فلز زرد بر مدار صعودی همچنان باقی بماند.

بازار طلا و سکه روز شنبه به دلیل رشد مجدد نرخ دلار در بازار آزاد افزایش قیمت را تجربه کرد. با توجه به اینکه روند هفته گذشته سکه امامی تا حدودی نزولی بود، اما برای کاهش هر چه بیشتر و بازگشت قیمت این فلز گرانبهای داخلی به زیر سطح مهم ۱۳‌میلیون تومان مقاومت شدیدی دیده می‌‌‌شد.

بر این اساس سکه امامی روز گذشته با ۳‌درصد افزایش معادل بیش از ۱۳۰‌هزار تومان در قیمت ۱۳‌میلیون و ۲۴۵‌هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. گفتنی است با افزایش هیجانات در بازار ارز و رشد قیمت دلار و همچنین صعودی شدن بهای طلا در بازار جهانی، سکه یاد شده می‌تواند تا اواخر هفته سطوح بالاتری را از آن خود کند. اما در مقابل گفته می‌شود که طی روزهای آتی برخی هیجانات بازار به آرامی فروکش خواهد کرد و افت نسبی قیمت‌ها را شاهد خواهیم بود.(دنیای اقتصاد)
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.