توافق برای برقراری ۴٠٠ پرواز بین ایران و قطر

دبیر شورای عالی مناطق آزاد اعلام کرد

توافق برای برقراری ۴٠٠ پرواز بین ایران و قطر

مشاور رییس جمهوری با تشریح زیرساخت‌های منطقه آزاد کیش برای پشتیبانی جام‌جهانی کیش، شرط قطری‌ها برای پذیرش تور آژانس‌های مسافرتی ایرانی را اعلام کرد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد؛سعید محمد در گفت‌وگو با  ایلنا درباره اقدامات انجام شده در دو منطقه آزاد کیش و قشم برای مسابقات جام جهانی در قطر اظهار داشت: ۴ سال فرصت داشتیم تا شهرها و مناطق مورد نظر را در ایران برای پشتیبانی مسابقات جام جهانی آماده کنیم اما در این مدت هیچ اقدامی انجام نشده بود.

وی ادامه داد: از مهرماه سال گذشته پیگیری‌ها برای آماده سازی مناطق آزاد نزدیک به کشور قطر را آغاز کردیم و اخیرا هیات قطری در سفر به کیش از زیرساخت‌ها و امکانات این منطقه بسیار راضی بودند و می‌گفتند کیش شبیه به قطر است و به توافقات خوبی با مقامات قطری برای پشتیبان گردشگران و تماشاگران جام جهانی رسیدیم. 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به تامین و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز در منطقه آزاد کیش گفت: در این مدت سریعا زیرساخت‌های مورد نیاز را تکمیل کردیم که کار ساده‌ای هم نبود برای مثال در کیش تعداد هتل‌های ۵ ستاره افزایش پیدا کردند به طوریکه در ۶ ماه اول امسال، ۵ هتل ۵ ستاره به تعدادهای کیش اضافه می‌شود و ١٠ هزار تخت از هتل‌های ۵ ستاره در اختیار مسافران قرار می‌دهیم.

محمد افزود: ۵ زمین فوتبال تا ٣ ماه آینده تکمیل می‌شود و سالن‌های بدن سازی تکمیل و تجهیز می‌شوند.

مشاوره رییس جمهوری با اشاره به آماده سازی امکانات برای نقل و انتقال گردشگران بین ایران و قطر اظهار داشت: ترمینال بندر کیش را آماده جابه‌جایی مسافران کرده‌ایم و کیفیت امکانات و زیرساخت‌ها در این ترمینال را افزایش داده‌ایم‌‌. همچنین علاوه بر ترمینال موجود فرودگاه این منطقه که ظرفیت جابه‌جایی ١.۵ میلیون مسافر را دارد، ترمینال جدید با ظرفیت ۶ میلیون مسافر ساخته شده است البته ساخت این ترمینال از سال‌های گذشته آغاز شده بود اما در بازه زمانی متوقف شد که سریعا ساخت این ترمینال را دنبال کردیم و تا ۶ ماه آینده قابل بهره‌برداری است.

محمد از توافق با قطری‌ها برای افزایش پروازها بین دو کشور تا ۴٠٠ پرواز در هفته خبر داد و گفت: با قطری‌ها برای افزایش برقراری پروازها بین ایران و قطر تا ۴٠٠ پرواز در هفته به توافق رسیدیم که ایرلاین قطری و کیش ایر نهایت همکاری را خواهند داشت. 

وی افزود: همچنین دو فروند کروز برای جابجایی مسافران بین کیش و قطر فراهم شده است که در بازه زمانی جام جهانی ٣ فروند دیگر هم تامین خواهد شد و پیش از برقراری جام جهانی خط کشتیرانی مسافری کیش-قطر راه اندازی می‌شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تاکید کرد: تمام آژانس‌های مسافرتی که امکان ارایه پکیج تور جام جهانی از جمله نقل و انتقالات مسافران در این بازه و خرید بلیت بازی‌ها، پوشش بیمه‌ای و ... را دارند، اعلام آمادگی کنند و طرف قطری اعلام کرده که تنها آژانس‌هایی که توان ارایه این خدمات صفر تا صد را دارند را پذیرش و مشارکت می‌دهد و هایا کارت قطر به مسافران این آژانس‌های مورد تایید ارایه خواهد شد. 

وی با بیان اینکه به دنبال جذب گردشگران و تماشاگران خارجی جام جهانی به کیش هستیم تا درآمد دلاری در این منطقه ایجاد شود، گفت: در بازه جام جهانی ١.۵ میلیون مسافر در سه موج وارد قطر می‌شوند که قطر ظرفیت پذیرش ۵٠٠ هزار مسافر در در هر موج را دارد و سرریز آن وارد کشورهای همسایه خواهند شد و علاوه بر زیرساخت‌های تامین شده در کیش یکی از عوامل جذب گردشگران خارجی در کیش، مزیت پایین بودن قیمت‌ها نسبت به سایر کشورهای همجوار است




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.