اصلی‌ترین تفاوت سقوط بیت‌کوین با سقوط‌های قبلی

اصلی‌ترین تفاوت سقوط بیت‌کوین با سقوط‌های قبلی

دیروز بیت‌کوین تا محدوده ۳۰ هزار دلار رشد کرد اما هنوز پیش‌بینی‌ها از آینده این ارز دیجیتال منفی است و همه می‌گویند که زمستان رسیده است. اما اینبار زمستان بازار یک تفاوت اصلی با زمستان‌های قبلی دارد.

به گزارش دیوان اقتصاد، آشفتگی سراسر بازار رمزارزها را فراگرفته و پیش‌بینی‌های زیادی از افت بیشتر قیمت بیت‌کوین وجود دارد. سقوط بیت‌کوین به کانال ۲۰ هزار دلار متحمل است و این یعنی زمستان بازار رمزارزها. آخرین زمستان بازار رمزارزها در سال ۲۰۱۸ اتفاق افتاد. دقیقا همان زمانی که بیت‌کوین ۸۰ درصد از ارزش خود را از دست داد و مدت زیادی در محدوده سه هزار دلار باقی ماند.

بیت‌کوین حالا حدود ۶۰ درصد از ارزش خود را از دست داده و برای همین است که بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که احتمالا سقوط بازار ادامه دارد. چون زمستان همیشه ۸۰ درصد از ارزش بازار بیت‌کوین را از بین برده است. اما بازار اینبار یک تفاوت اساسی دارد. این تفاوت در تعداد موسسات فعال در بازار رمزارزها است. اینبار منافع موسسات و نهادی‌های سازمانی زیادی درگیر ریزش بازار است. بلومبرگ در گزارشی ادعا کرد که شاید این دلیلی برای برگشت زودتر بازار نسبت به سایر زمستان‌های بازار رمزارزها باشد.

«وقتی نهادهای سازمانی زیادی در بازار فعالیت می‌کنند می‌توانیم امیدوارم باشیم که با کاهش قیمت پول کلان نهادها به بازار تزریق شود.»

البته موضوع فقط به اینجا محدود نمی‌شود. افزایش نرخ بهره احتمالی آمریکا هم هنوز یک موضوع هضم نشده در بازار رمزارزها است. اگر نرخ بهره در این شرایط افزایش پیدا کند جو بازار دوباره به شدت منفی می‌شود.

واسجا زوپان، رئیس صرافی ماتریکس عقیده دارد که بیت‌کوین در بلند مدت صعودی است اما برای مدتی بازار نوسان‌های زیادی دارد و حجم معاملات کاهش پیدا می‌کند. این باعث ریزش بازار می‌شود و همین ریزش فرصت خرید خوب برای سرمایه‌های کلان را فراهم می‌کند. این یعنی باید منتظر یک سقف تاریخی جدید باشیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.