حمایت بانک صادرات از نمایشگاه کتاب، سرمایه‌گذاری برای آیندگان است

در نشست پایانی جشن‌واژه مطرح شد:

حمایت بانک صادرات از نمایشگاه کتاب، سرمایه‌گذاری برای آیندگان است

آخرین روز «جشن واژه» غرفه بانک صادرات ایران در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور «قاسم رفیعا» شاعر، نویسنده، طنزپرداز  و مژده لواسانی، شاعر و مجری سرشناس رادیو و تلویزیون برگزار شد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، قاسم رفیعا در این نشست با قدردانی از حمایت و حضور ادامه‌دار بانک صادرات ایران از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: سرمایه‌گذاری بدون بازگشت عموما برای هیچ بانکی ارزش ندارد و بانک‌ها همواره به سود خود می‌اندیشند. در شرایطی که در شرایط حساس کنونی، نیاز به حجم عظیم سرمایه‌گذاری در طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ ملی وجود دارد، حمایت و سرمایه‌گذاری بانک صادرات ایران در کمک به نمایشگاه کتاب اتفاق مبارکی در آینده رقم خواهد زد تا فرزندان این کشور را به کتاب خواندن ترغیب کند.  

وی ادامه داد: بانک صادرات ایران در واقع برای آینده کشور سرمایه‌گذاری می‌کند و امیدوارم این بانک همچنان از این حوزه تا رسیدن به نتایج نهایی به حمایت خود ادامه دهد.

این شاعر، نویسنده و طنزپرداز با اشاره به گرانی کتاب و مشکلات ناشران در تامین کاغذ، افزود: ای کاش بهای کتاب به قدری پایین بود که هر آنچه را که دوست داریم، می‌توانستیم بخریم و بخوانیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود شعر طنز را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: کسانی‌که شعر طنز می‌گویند، گریه‌هایشان را برای خودشان نگاه می‌دارند. گریه انداختن مردم کار سختی نیست اما خنداندن مردم کار سختی است. وقتی تراژدی به اوج می‌رسد، طنز شروع می‌شود و اکنون زمان طنز گفتن است.

در نشست پایانی جشن واژه نیز  مژده لواسانی با قدردانی از  تداوم حضور بانک صادرات ایران در کنار ناشران و علاقه‌مندان به کتاب و‌ کتاب‌خوانی، به علاقه‌مندان به کار اجرا توصیه کرد، از مطالعه مستمر شعر و پرداختن جدی به ادبیات غافل نشوند. 

این شاعر و مجری رادیو تلویزیون با بیان اینکه هر کس توانایی دارد، باید به عرصه شعر ورود کند، افزود: باید ابتدا  آثار تازه‌واردان به این عرصه خوانده شود و سپس در مورد کیفیت آثار عرضه شده قضاوت و داوری صورت گیرد.

وی تاکید کرد: در حوزه اجرا اگر توفیقی بوده همه‌اش به لطف کتاب بوده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.