جزئیات حمله هکری به برخی صنایع فولادی و نفتی

جزئیات حمله هکری به برخی صنایع فولادی و نفتی

یک منبع آگاه در گفتگو با مهر جزییات حمله هکری سحرگاه امروز به برخی صنایع نفتی و فولادی از جمله فولاد خوزستان و تصاویر منتسب به انفجار دیگ مذاب این شرکت را تشریح کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، یک منبع مطلع در گفتگو با مهر با اشاره به جزئیات حمله هکری سحرگاه امروز به برخی صنایع فولادی و شرکت‌های نفتی گفت: حوالی ۵.۱۵ دقیقه سحرگاه امروز (دوشنبه ۶ تیر) همزمان با آغاز شیفت کاری، مدیران ستادی فولاد خوزستان با نقص تولید در اتوماسیون صنعتی مواجه شدند و به سرعت وارد عمل می‌شوند.

وی که عدم انتشار نام خود را شرط مصاحبه با خبرنگار ما اعلام کرده، گفت: این حمله هکری علاوه بر چند شرکت فولادساز در برخی شرکت‌های نفتی نیز رخ داده اما به دلیل فعال شدن سریع پدافند غیرعامل به سرعت از بروز حادثه بااهمیت جلوگیری شده است.

به گفته وی، موضوع انفجار دیگ مذاب فولاد خوزستان و تصاویر منتشرشده منتسب به آن در برخی رسانه‌ها با آنچه که در این خط تولیدی همواره به تبع نوع مواد مذاب رخ می‌دهد حاکی از حادثه جانی و مالی قابل اهمیت و عمیقی نبوده و فیلم منتشرشده با واقعیت این خط تولیدی منطبق نیست.

این منبع آگاه با بیان اینکه دلیل بازتاب گسترده حمله هکری به بخش کوچکی از تجهیزات فولاد خوزستان ناشی از ارسال انبوه پیامک در سطح کشور از سامانه پیامکی بوده است، افزود: پرسنل عملیاتی فولاد خوزستان به محض اطلاع از وجود این حمله هکری در ابتدای سحرگاه امروز، به سرعت وارد اقدام شده و ضمن جداسازی واحد گندله سازی و قطع خطوط برقی، اقدام به کنترل دستی خطوط می‌کنند که به این ترتیب از بروز خسارت مالی و جانی جلوگیری می‌شود.

وی افزود: هم اکنون سیستم پدافند غیرعامل در سطح مجتمع فولاد خوزستان فعال است و هیچ گونه حادثه یا اتفاق بااهمیت و موثری که مانع از تداوم جریان تولید شود در این مجتمع وجود ندارد. با توجه به اینکه در زمان اطلاع از حمله هکری، سیستم پدافند غیرعامل به سرعت اقدام به قطع ارتباط سیستم‌های داخلی کرده، خوشبختانه خسارت بااهمیتی وجود ندارد و فعالیت کارخانه از سر گرفته شده است.

مضاف بر اینکه تمام خطوط و تجهیزات مجتمع فولاد خوزستان از پوشش بیمه‌ای برخوردار است و این حادثه از هیچ گونه خسارت مالی، درآمدی و جانی برای صاحبان سهام این مجتمع مواجه نیست.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.