ایجاد هاب بین المللی گردشگری در جزیره زیبای کیش

ایجاد هاب بین المللی گردشگری در جزیره زیبای کیش

سه‌شنبه, سپتامبر 6, 2022 - 17:28 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مهدی کشاورز با ارائه مهم ترین برنامه ها و اقدامات پیش رو از ایجاد هاب بین المللی گردشگری در جزیره زیبای کیش خبر داد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، مهدی کشاورز رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش عصر دوشنبه ۱۴ شهریور با حضور در آئین افتتاح نخستین نمایشگاه "فرهنگ ایران زمین" از ایجاد هاب بین المللی گردشگری در جزیره کیش خبر داد.

کشاورز با بیان این که تلاش در جهت حذف واژه  "فصل خلوت" از ادبیات گردشگری کیش با استفاده از ابزارهای نوین بازاریابی و تبلیغات گردشگری هستیم، گفت: توسعه زیرساخت های تفریحی و گردشگری از طریق تسهیل در سرمایه گذاری فعالان بخش خصوصی محقق می شود.

کشاورز، اظهار داشت: با راه اندازی جزیره کیش به پایلوت آموزش هتلداری کشور تبدیل خواهد شد.

وی در رابطه با تعامل با کشورهای هدف از قبیل "کشورهای عضو اکو، کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای آسیایی و ... " و تلاش در جهت ایجاد خط پروازی بین کیش و پایتخت های این کشورها، گفت: تلاش در جهت امضا و اجرای پیمان خواهر خواندگی بین جزیره کیش و کشورهای مقصد گردشگری به منظور توسعه روابط فرهنگی، تجاری و گردشگری هستیم.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش بر توسعه گردشگری سلامت از طریق تقویت زیرساخت های پزشکی و بهداشتی و تلاش در جهت بازاریابی بهینه در عرصه بین الملل در این زمینه تاکید کرد.

مهدی کشاورز تقویت گردشگری علمی از طریق ایجاد نمایندگی دانشگاه های معتبر ملی و بین المللی و تبدیل جزیره کیش به قطب علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در منطقه را از ظرفیت های بارز این منطقه برشمرد و بیان داشت: توسعه برند جزیره کیش و عنوان یک مقصد برتر گردشگری برمبنای مفهوم گردشگری حلال در بین کشورهای هدف به ویژه کشورهای مسلمان از اولویت های سازمان است.

وی ایجاد و معرفی فرصت های سرمایه گذاری به ویژه در حوزه های تجاری و گردشگری با هدف به روزرسانی تأسیسات، خدمات و مراکز گردشگری جزیره کیش، توسعه جزایر اقماری به ویژه جزیره هندورابی و ایجاد ژانر گردشگری طبیعت (طبیعت گردی) و تلاش در جهت جذب حداکثری مخاطبان این حوزه را از دیگر برنامه ها و اقدامات پیش رو به منظور ایجاد یک هاب بین المللی گردشگری درجزیره زیبای کیش عنوان کرد.

مهدی کشاورز گفت: جزیره زیبای کیش با بهره مندی از زیبایی های طبیعی و جاذبه های گردشگری و تفریحی به عنوان یک مقصد برتر گردشگری و پایلوت برگزاری رویدادها و نمایشگاه های فاخر ملی و بین المللی، جایگاه خود را ثبیت کرده است.

کشاورز با بیان این که تلاش فعالان اقتصادی و گردشگری و دلسوزان بخش خصوصی و همت مدیران سازمان ها و نهادهای دولت، هم افزایی مثال زدنی در این زمینه، کیش زیبا را در کانون توجهات منطقه قرار داده است، اظهار داشت: بر مبنای طرح جامع تدوین شده و تعامل با بازارهای هدف ملی و بین المللی این خاک پاره مرجانی به یکی از قطب های گردشگری و اقتصادی منطقه تبدیل می شود.

وی بیان داشت: امیدواریم برگزاری نخستین نمایشگاه فرهنگی ایران زمین تعامل حداکثری بین جزیره کیش و کشورهای مربوطه را فراهم سازد و خاطرات خوشی را از این مسافرت با خود به ارمغان ببرند.

لازم به ذکر است در این مراسم نمایندگانی از کشورهای "ایران، تاجیکستان، ترکیه، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، ژاپن" و همچنین مهدی حسین زاده معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، محدثه وحیدی مهر مدیرعامل موسسه ژرفا هنر ساتین کیش، محمدحسین ایمانی خوشخو مدیر پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، خسرو ناظری دبیر کل موسسه فرهنگی اکو، هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، مریم جلالی دهکردی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، حضور داشتند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.