صندوق ضمانت صادرات جایگزین ال‌سی شد

با توافق ایران و روسیه

صندوق ضمانت صادرات جایگزین ال‌سی شد

بر اساس جدیدترین توافقی که در جریان سفر معاون وزیر صمت به روسیه نهایی شده، صندوق‌های ضمانت صادرات، در تجارت میان دو کشور جایگزین ال سی می‌شوند.

به گزارش دیوان اقتصاد، «علیرضا پیمان‌پاک» معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت که برای راه‌اندازی مرکز تجاری ایران در روسیه و همچنین افتتاح نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان ایران در محل مرکز نمایشگاهی (CROCUS EXPO) شهر مسکو، به روسیه سفر کرده است، با بیان این خبر اظهار کرد: این قرارداد با هدف کمک به تجار دو کشور، برای استفاده از بیمه‌های صادراتی به‌عنوان جایگزینی برای LC، اخذ ضمانت‌های لازم و کاهش ریسک تجارت میان دو کشور به امضای طرفین رسید.

وی همچنین افزود: بر این اساس، تمامی تجار ایرانی در زمان فعالیت و همکاری با تجار و شرکت‌های روسی، می‌توانند طرفین مورد معامله خود را به صندوق ضمانت صادرات ایران معرفی کنند تا این صندوق طبق توافق با بیمه‌های روسی، از یکسو نسبت به اعتبارسنجی و ایجاد حد اعتباری بیمه‌ای برای شرکت‌های روسی و از سوی دیگر نسبت به صدور بیمه‌نامه برای طرف‌های ایرانی اقدام لازم را انجام دهد.

رئیس سازمان توسعه تجارت در ادامه خاطرنشان کرد: تجار ایرانی با استفاده از این بیمه‌نامه می‌توانند با خیال آسوده و راحت کالای خود را به روسیه صادر کرده و در این مسیر از بیمه‌ها و تضامین صندوق ضمانت صادرات بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: همچنین تجار و شرکت‌های روسی صادرکننده محصولات به ایران نیز می‌توانند تجار و شرکت‌های ایرانی طرف معامله خود را معرفی کرده و صندوق ضمانت صادرات در قبال اعتبارسنجی شرکت‌های ایرانی، برای طرف‌های روس از طریق صندوق‌های ضمانت‌نامه روسی، ضمانت‌نامه و بیمه‌نامه صادر کرده تا فرایند واردات از روسیه هم تسهیل شود.

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت، پیمان‌پاک با تاکید بر اینکه قرارداد منعقد شده میان صندوق ضمانت صادرات و صندوق بیمه‌های بزرگ صادرات روسیه، حد اعتباری ندارد و می‌توانند تا سقف یک میلیارد دلار هم بیمه‌نامه صادر کند، گفت: این اقدام در راستای تلاش‌های سازمان توسعه تجارت و صندوق ضمانت صادرات برای تسهیل تجارت میان دو کشور ایران و روسیه منعقد شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.