کاهش 27 دلاری قیمت طلای جهانی

کاهش 27 دلاری قیمت طلای جهانی

به دنبال افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا و چندین کشور در جهان برای مقابله با تورم، اونس جهانی 27 دلار و 28 سنت کاهش یافت.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از رویترز، پس از اینکه بانک های مرکزی از اقدام فدرال  رزرو در افزایش نرخ بهره، پیروی کردند، قیمت طلا به کمترین رقم دو سال گذشته رسید.

به علت افزایش بی امان دلار آمریکا، قیمت طلا بیش از 1.6 درصد کاهش یافت و به کمترین رقم از آوریل 2020 رسید.

طلا که دارایی بدون بهره است تحت فشار قرار گرفت و 27 دلار و 28 سنت از ارزش خود را از دست داد. طلا دومین هفته کاهشی را ثبت کرد و 1.8 درصد از ارزش خود را از دست داد.

به علت نگرانی در مورد بروز رکود در بازارهای جهانی به علت افزایش نرخ بهره در آمریکا و سایر کشورها به منظور مقابله با تورم، ارزش بازارهای بورس نیز در آخرین روز بازارهای جهانی به کمترین رقم در 2 سال گذشته و ارزش دلار به بالاترین رقم 22 سال گذشته رسید.

با تشدید رکود در فعالیت‌های تجاری منطقه یورو و کاهش فعالیت های تجاری آمریکا برای سومین ماه متوالی در ماه سپتامبر، وال استریت یک سره قرمز شد درحالی که ارزش بازار بورس در سراسر اروپا نیز کاهش یافت.

ارزش یورو و استرلینگ انگلیس به ترتیب به کمترین رقم در 20 و 37 سال گذشته رسید. ارزش اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا نیز به بالاترین رقم از آوریل 2010 افزایش یافت.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار طلا گفت: «ما در اینجا شاهد افزایش بی امان دلار هستیم و این امر طلا را در کوتاه مدت آسیب پذیر خواهد کرد.»

افزایش تورم، چندین بانک مرکزی را بر آن داشته تا سیاست پولی انقباضی اتخاذ کنند و بانک مرکزی آمریکا یک شبه نرخ بهره بانکی در این کشور را 0.75 درصد بالا برد.

طلا نسبت به نرخ بهره بانکی آمریکا حساس است و این افزایش هزینه های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است را افزایش می دهد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.