توافق سه جانبه برای حمایت از تولید

توافق سه جانبه برای حمایت از تولید

دوشنبه, سپتامبر 26, 2022 - 10:26 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

بر اساس توافق 3جانبه رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و وزیر صمت، بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش و بیش از ۲۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه ثابت از سوی سیستم بانکی، به بخش صنعت و معدن ارائه خواهد شد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم،‌ در راستای تحقق اهداف شعار سال مبنی بر حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال‌آفرین و همچینن به‌منظور تقویت راهکارهای تامین سرمایه در گردش تولید که در دیدار رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب در هشتم شهریورماه مورد تاکید معظم له قرار گرفت و همچنین در ادامه سیاست‌های دولت سیزدهم درباره ارتقاء و بهبود شیوه‌های تامین مالی تولید و هدایت منابع و اعتبارات به سمت فعالیت‌های مولد در جهت رشد تولید، برنامه‌هایی در 22 بند مورد توافق وزرای اقتصاد و صمت و رییس‌کل بانک مرکزی قرار گرفت و مقرر شد تا همه اقدام‌های لازم بر اساس تفاهم‌نامه، مورد اجرا و پیگیری قرار گیرد. بر این اساس  کمیته‌ای متشکل از معاونان دستگاه‌های مذکور تشکیل شده و به صورت مستمر روند اجرای اقدامات تفاهم‌نامه را پیگیری و نظارت کند.

 پرداخت 933 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش و 234 هزار میلیارد تومان سرمایه ثابت به بخش صنعت و معدن توسط بانک‌ها در سال 1401 هدفگذاری شد. همچنین استفاده از ابزارهای تامین مالی زنجیره‌ای مانند اوراق گام و برات الکترونیکی در معاملات بورس کالا به میزان 100 هزار میلیارد تومان تا پایان امسال، هدفگذاری شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.