حمایت 41 هزار میلیارد ریالی صندوق توسعه ملی از شرکت‌های دانش بنیان

معاون بانکی و اعتباری صندوق اعلام کرد:

حمایت 41 هزار میلیارد ریالی صندوق توسعه ملی از شرکت‌های دانش بنیان

سه‌شنبه, نوامبر 22, 2022 - 17:51 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی با اشاره به حمایت 41 هزار میلیارد ریالی صندوق از شرکت های دانش بنیان، گفت: صندوق از آمادگی کافی برای فعال کردن تسهیلات اعتبار خریدار به منظور توسعه صادرات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان در بازارهای هدف صادراتی برخوردار است.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، سید علیرضا میرمحمدصادقی عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی در همایش ملی رونمایی از گزارش سالیانه زیست بوم شرکت‌های دانش بنیان گفت: از سال 1397 تاکنون بیش از 41 هزار میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان اعطا شده که مبلغ 39 هزار میلیارد ریال در بخش صنعت و معدن و بیش از 2 هزار میلیارد ریال به صنایع تبدیلی و تکمیلی اختصاص دارد.

وی با اشاره به امضای قرارداد عاملیت ارزی 3.2 میلیارد دلاری با 9 بانک، اضافه کرد: در 6 ماهه اول سال 1401 نزدیک به 7.6 هزار میلیارد ریال قرارداد سپرده گذاری مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است که از این رقم، 5.2 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

میرمحمدصادقی با اعلام این مطلب که بیشترین منابع در تهران و سپس البرز جذب شده است، تأکید کرد: از کل منابع سپرده‌گذاری در بانک‌های مختلف، تنها 63 درصد آن توسط شرکت‌های دانش بنیان و به طور عمده در بخش صنعت و معدن جذب شده است؛ به طوری که 6 طرح، بالای 40 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

وی با تأکید بر افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، اظهار داشت: لازمه‌ی این امر، ایجاد پل ارتباطی بین صندوق توسعه ملی و صندوق نوآوری و شکوفایی و نیز معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برای شناخت طرح‌ها، ایده‌ها و فعالیت‌های دانش بنیان است.

معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی در پایان از آمادگی صندوق برای فعال سازی تسهیلات اعتبار خریدار به منظور توسعه صادرات و خدمات این شرکت‌ها در بازارهای هدف صادراتی خبر داد و گفت: آینده متعلق به شرکت‌های دانش بنیان است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.