اعطای خدمات مالی ۷۰ هزار میلیارد ریالی صندوق‌ها به فناوران

اعطای خدمات مالی ۷۰ هزار میلیارد ریالی صندوق‌ها به فناوران

رئیس انجمن صنفی صندوق‌های پژوهش و فناوری و نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر با اشاره به عضویت ۱۲۰ صندوق در این انجمن، گفت: حجم خدمت مالی صندوق‌ها و نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد ریال بوده که در سه بخش تسهیلات، ضمانت‌نامه و سرمایه گذاری بوده است. 

به گزارش دیوان اقتصاد، محمدمهدی فریدوند در نشست خبری اولین رویداد بین‌المللی تامین مالی نوآوری و فناوری که امروز در محل معاونت علمی ریاست‌جمهوری برگزار شد، گفت: در حال حاضر نیاز اصلی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان سرمایه است ک با همت مجموعه‌های مختلف فعال در حوزه زیست بوم نوآوری و فناوری و البته حمایت‌های رهبر معظم انقلاب و سایر دولتمردان کشور اتفاقات خوبی در حوزه زیست بوم نوآوری و فناوری کشور رقم خورده است.

وی ادامه داد: حاصل این حمایت‌ها افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و نهادهای تامین مالی و همچنین افزایش سهم شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور بوده است.

فریدوند، توسعه مطلوب زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور را نیازمند تامین مالی بیشتر و مطلوب‌تر و هم‌افزایی هرچه بیشتر بازیگران این مجموعه دانست و خاطر نشان کرد: سال ۱۳۹۰ تعدادی از نهادهای مالی کشور در حوزه تامین مالی حوزه نوآوری و فناوری کشور انجمنی تحت عنوان انجمن صنفی صندوق‌های پژوهش و فناوری و نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر را پایه‌گذاری کردند.

رئیس انجمن صنفی صندوق‌های پژوهش و فناوری و نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲۰ صندوق و نهاد سرمایه‌گذاری خطرپذیر و شرکت سرمایه‌گذار و شتاب‌دهنده در این انجمن عضو هستند و با پرداخت تسهیلات و سرمایه‌گذاری و ارائه ضمانت‌نامه به فناوران و دانش‌بنیان‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی، حجم خدمت مالی صندوق‌ها و نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیردر سال ۱۴۰۱ را بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و ادامه داد: این خدمات در سه بخش تسهیلات، ضمانت‌نامه و سرمایه‌گذاری بوده است. 

وی افزود: نهادهای سرمایه‌گذاری و فعالان حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر به طور حتم می‌توانند به عنوان یک صنف تخصصی حوزه تامین مالی در رویداد فینوتکس و هم‌افزایی با سایر بازیگران تامین مالی نقش اثربخشی داشته باشند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.