رشد ۴۸درصدی تولید خودرو تا پایان اردیبهشت‌ماه

رشد ۴۸درصدی تولید خودرو تا پایان اردیبهشت‌ماه

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام‌کرد که از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت‌ بیش از ۱۹۳هزار دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش دیوان اقتصاد، «عبدالله توکلی لاهیجانی» امروز (یکشنبه) در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در ۲ ماه نخست سال جاری نزدیک به ۱۶۵هزار دستگاه خودروی سواری در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی بیان‌داشت: در این مدت بیش از ۲۱هزار دستگاه خودروی وانت تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از ۵۸ درصد رشد برخوردار بوده است.

توکلی لاهیجانی خاطرنشان‌کرد: همچنین تا پایان اردیبهشت بیش از ۷۰۰ دستگاه خودروی ون تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال یک‌هزار و ۱۰۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه‌داد: در این مدت حدود ۳۸۰ دستگاه مینی بوس و اتوبوس نیز تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیانگر ۴۸ درصد رشد است.

مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت اضافه‌کرد: در ۲ ماهه سال جاری نزدیک به ۶هزار دستگاه انواع خودروی سنگین در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: میزان رشد تولیدات گروه صنعتی ایران خودرو در مدت مذکور حدود ۵۰ درصد و گروه سایپا نزدیک به ۳۳ درصد بوده است.

رشد ۸۰ درصدی تولید در بخش خصوصی

توکلی لاهیجانی بیان‌داشت: در ۲ ماهه نخست امسال نزدیک به ۳۸هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شده است که در مقایسه با تولید ۲۱هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود ۸۰ درصد رشد تولید را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان‌کرد: در این مدت سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور ۲۰ ‌درصد است که این میزان در دو ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ نزدیک به چهار درصد بوده که رشد پنج برابری را شاهد هستیم.

برای دریافت فایل تولید دو ماهه ابتدایی امسال اینجا کلیک کنید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.