افزایش سرمایه بانک صادرات در راه است

سیدضیاء ایمانی خبر داد:

افزایش سرمایه بانک صادرات در راه است

مدیرعامل بانک صادرات ایران از برنامه این بانک برای افزایش سرمایه از دو طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها و همچنین سلب حق تقدم سهام در سال ۱۴۰۲ خبر داد و تاکید کرد: بانک صادرات ایران با توان بیشتری نقش مؤثر خود را در خدمت به مردم و اقتصاد کشور ایفا خواهد کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد، سیدضیاء ایمانی ضمن بازدید از ظرفیت‌های مختلف شرکت‌های حاضر در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه)، در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد در محل جایگاه این بانک در سالن ۴۰ نمایشگاه در پاسخ به پرسشی در خصوص افزایش سرمایه بانک و برنامه‌های آتی در بازار سرمایه افزود: برنامه افزایش سرمایه بانک صادرات ایران در سال ۱۴۰۲ از دو طریق تجدید ارزیابی دارایی‌ها و همچنین سلب حق تقدم سهام با مساعدت وزیر امور اقتصادی و دارایی صورت خواهد گرفت و بانک در این حوزه با افزایش سرمایه و ارتقای کیفیت منابع و همچنین اصلاح ساختار مالی، نقش قدرتمندتری در اقتصاد کشور ایفا خواهد کرد.

وی در تبیین اثرگذاری و تلاش نظام بانکی برای پاسخ‌گویی حداکثری به نیازهای اقتصاد و جامعه، نیز گفت: تقریبا ۸۰ درصد تامین مالی تولید در کشور با حمایت نظام بانکی صورت می‌گیرد و اثرگذاری بانک‌ها در زمینه تولید، نقشی اساسی و غیرقابل‌ انکار است. بانک‌ها در تلاش هستند تا از تمامی ظرفیت‌های خود برای حمایت از تولید در بخش‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و همچنین پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در راستای مسئولیت اجتماعی، نقش‌آفرینی کنند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران تاکید کرد: کشور ما در حوزه تامین مالی همچنان بانک‌محور است و به همین دلیل اغلب تامین مالی‌ها در بخش تولید از طریق بانک‌ها صورت می‌گیرد. با این حال بانک‌ها در صورتی که نتوانند با توجه به ظرفیت خود و افزایش روزافزون تقاضای تسهیلات در شرایط فعلی، به همه تقاضاها پاسخ دهند، با گلایه‌مندی‌هایی مواجه هستند.
ایمانی پرداخت تسهیلات تکلیفی توسط بانک‌ها را یک تکلیف قانونی عنوان کرد و افزود: بانک‌ها در کنار حمایت و خدمت به زیرساخت‌های کلان اقتصادی کشور، با پرداخت سهم قابل توجهی از این تسهیلات منشاء خدمات زیادی به جامعه هستند و این روند در بانک صادرات ایران در سال گذشته با پرداخت بیش از ۳۴۰ هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه و تسهیلات حمایتی منشاء برکات زیادی بوده است که علاوه بر کمک به تشکیل خانواده‌ و ازدواج و فرزندآوری و سایر بخش‌های اقتصاد مقاومتی، در رونق مشاغل خانگی و بنگاه‌های کوچک و متوسط نیز نقش موثری داشته است.

وی با اشاره به شرایط نقدینگی بانک‌ها در پاسخگویی کامل به تقاضای این بخش از جامعه، تاکید کرد: بانک‌های کشور سال گذشته وظیفه خود را در پرداخت تسهیلات تکلیفی به نحو احسن انجام داده‌اند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین در خصوص وظیفه بانک‌ها در مهار تورم و رشد تولید نیز گفت: بانک‌ها در حمایت از حوزه تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت واحد‌های تولیدی نقش محوری دارند. اگر حمایت بانک‌ها برای تامین نقدینگی نباشد، تولید با مشکل مواجه می‌شود. بانک‌ها با توجه به منابعی که در اختیار دارند، تلاش ویژه‌ای برای تحقق شعار ارزشمند سال یعنی مهار تورم و رشد تولید، به کار گرفته‌اند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین گفت: نمایشگاه صنعت مالی بی‌شک عرصه نمایش توانمندی‌ها، خدمات و اقدامات نهادهای پولی و مالی کشور است که نقش محوری را در تامین مالی بنگاه‌های تولیدی دارند و حضور بانک صادرات ایران نیز در این نمایشگاه به عنوان یکی از بانک‌های اثرگذار، به همین منظور است و این بانک در سالی که مقام معظم رهبری آن را سال «مهار تورم، رشد تولید» نام‌گذاری و تبیین کرده‌اند، در تمامی حوزه‌ها و بخش‌های مختلف اقتصادی، برنامه‌های راهبردی دارد.

بانک صادرات ایران در سال گذشته در تمامی حوزه‌ها و بخش‌های اقتصادی به شاخص‌های عملکردی مطلوبی رسید که در این میان، حمایت از تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال، به طور مناسبی صورت گرفته است. همچنین بانک صادرات ایران در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، رتبه نخست را در شبکه بانکی کسب کرده و همچنین در حوزه حمایت از تولید دارو یکی از اثرگذارترین بانک‌های کشور بوده است.

ایمانی افزود: بانک صادرات ایران در سال گذشته چندین برابر توان خود، اعتبار تخصیص داده و در بخش‌های مهم اقتصادی و تولیدی از جمله نفت و گاز و پتروشیمی بسترساز توسعه و پیشرفت برنامه‌های کلان اقتصادی کشور بوده است. اقدامات این بانک برای حمایت از تولید و اشتغال کشور، در سال جاری با قدرت بیشتری تداوم خواهد داشت.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) با حضور سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، مجید بهزادپور رئیس بیمه مرکزی، سیدضیاء ایمانی مدیرعامل بانک صادرات ایران، اعضای هیئت‌مدیره و معاونان بانک صادرات ایران، مدیران بانک‌ها، بیمه‌ها و فعالان بازار سرمایه، صاحبان صنایع، شرکت‌ها و صاحب‌نظران اقتصادی و اصحاب رسانه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

سید ضیاء ایمانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در بازدید از بخش‌های مختلف این نمایشگاه و دیدار با مدیران صنایع مختلف و شرکت‌ها در این نمایشگاه، بر ارائه خدمات و حمایت بانک صادرات ایران با استفاده از قابلیت‌های بانک و ظرفیت تمامی شرکت‌های تابعه، تاکید کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.