سیر صعودی خدمات‌دهی بانک ملت به شرکت‌های دانش‌بنیان

سیر صعودی خدمات‌دهی بانک ملت به شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل بانک ملت در نشست مشترک با رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از سیر صعودی و افزایش خدمات دهی این بانک به شرکت های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد، رضا دولت آبادی در نشست با محمدصادق خیاطیان رییس صندوق نوآوری و شکوفایی که با همراهی عباس اشرف نژاد عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل، محسن شجاع معاون مدیرعامل و وحید جواهری مدیر شعب منطقه پنج تهران برپا شد، حول محور همکاری در زمینه‌های مختلف به گفت و گو نشست و اظهار داشت: با اقدامات انجام گرفته در سه ماه ‌گذشته، وضعیت خدمات دهی بانک ملت به شرکت‌های دانش‌بنیان سیر صعودی داشته و امیدواریم این روند در سال جاری ادامه داشته باشد. 

وی افزود: از جمله اقدامات انجام شده در این مدت، افزایش اختیارات دفتر حمایت از نوآوری بانک ملت مستقر در ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی بوده است تا پرونده‌هایی که از این دفتر به شعب بانک ارسال می‌شود، در فرایندی هموارتر و سریع‌تر به نتیجه برسد.

به گفته مدیرعامل بانک ملت، امروز همه حاکمیت، نسبت به شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حساسیت دارند و شبکه بانکی کشور نیز یکی از بازیگران زیست‌بوم نوآوری محسوب می شود.

دولت‌آبادی صندوق نوآوری و شکوفایی را مجموعه‌ای خوش‌نام و دارای اعتبار در ساختار دولتی کشور عنوان کرد و گفت: سال گذشته با توجه به این که در قانون جهش تولید دانش‌بنیان، مجوز سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری صندوق نوآوری به شبکه بانکی کشور داده شد، بانک ملت تنها بانکی بود که توانست مجوز تاسیس شرکت سرمایه‌گذاری را از بانک مرکزی دریافت کند که این شرکت سرمایه‌گذاری با اقدام مشترک صندوق نوآوری و بانک ملت به زودی تاسیس خواهد شد.

وی با اشاره به خوش حساب بودن شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های گذشته گفت: شایسته است که از صندوق نوآوری قدردانی کنیم که با دقتی موشکافانه شرکت‌های دانش‌بنیان را برای دریافت تسهیلات، به شبکه بانکی کشور معرفی کرد.

محمدصادق خیاطیان، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز با اشاره به نقش شبکه بانکی در توسعه اقتصاد دانش بنیان و نیز تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان با همکاری صندوق نوآوری گفت: رویکرد بانک‌ها به‌طور کلی و بانک ملت به طور خاص در طول سال های گذشته در تعامل با صندوق نوآوری قابل ستایش بوده است.

وی تاکید کرد: در این سال‌ها بانک ملت یکی از بانک‌هایی بوده است که ما تجربه همکاری بسیار خوبی را با آن داشته‌ایم و امیدواریم در این دوره نیز شاهد جهش بسیار خوبی در روند تعاملات و همکاری‌ها باشیم.

خیاطیان با تاکید بر این نکته که صندوق نوآوری در تلاش است تا شرکت‌های دانش‌بنیان را در فرایند تامین مالی، به جای تسهیلات، به سمت سرمایه‌گذاری سوق دهد، اظهار داشت: در موضوع انتشار صکوک نوآوری به نفع شرکت های دانش بنیان در بازار سرمایه نیز ظرفیت همکاری بسیار بالا است و توانمندی خوبی در بانک ملت وجود دارد و این موضوع نیز می‌تواند یکی از زمینه‌های همکاری ما با بانک ملت باشد.

مدیرعامل بانک ملت در حاشیه این نشست، از باجه بانک ملت مستقر در صندوق نوآوری و شکوفایی نیز بازدید و با کارکنان این باجه درباره موضوعات مختلف به ویژه مشکلات فراروی فعالیت آنان، گفت و گو کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.