افتتاح بزرگترین واحد تولید ورق‌های فشرده چوبی در غرب آسیا

با تأمین مالی صندوق توسعه ملی؛

افتتاح بزرگترین واحد تولید ورق‌های فشرده چوبی در غرب آسیا

با تأمین مالی از طرف صندوق توسعه ملی، فاز اول مجتمع کشت و صنعت گروه صنعتی پاک چوب، به‌عنوان بزرگترین واحد تولید ورق‌های فشرده چوبی در غرب آسیا، با حضور رئیس جمهور افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش دیوان اقتصاد، فاز اول مجتمع کشت و صنعت گروه صنعتی پاک چوب، به‌عنوان بزرگترین واحد تولید ورق‌های فشرده چوبی در غرب آسیا، که در سال 1397 و به مبلغ 51/5 میلیون دلار توسط صندوق توسعه ملی تأمین مالی گردیده با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید. 

این طرح با ایجاد جنگل درختان اکالیپتوس Eucalypt به مساحت ۵۵۰ هکتار، در شهرستان شوش و ایجاد کارخانه MDF خام و محصولات مرتبط، برای ایجاد زنجیره کامل تأمین تولید، از کاشت بذر تا نهال و کاشت درخت و پس از آن تولید ام‌دی‌اف خام و روکش، توانسته گام مهمی برای تأمین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز تولید ام‌دی‌اف بردارد و وابستگی به واردات را کم کند؛ در مجتمع کشت و صنعت پاک چوب، در راستای صیانت از منابع ملی و درختان، از تنه درختان اکالیپتوس کشت شده برای تولید الوار، از شاخه‌های آن برای تولید محصولات فشرده و از برگ‌های درخت نیز برای تولید عصاره اکالیپتوس استفاده می‌شود.

گروه صنعتی پاک چوب یکی از بزرگترین تولید کننده‌های انواع ورق‌های MDF و نئوپان ملامینه، پانل‌های هایگلاس، صفحات لب گرد و کاغذ آغشته ملامینه است.

با ایجاد این طرح که با تأمین مالی صندوق توسعه ملی صورت گرفته، اشتغالزایی برای 1000 نفر به صورت مستقیم و 8000 نفر به صورت غیر مستقیم فراهم خواهد شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.