افزایش سقف معافیت صاحبان مشاغل برای نگهداری اسناد و مدارک

افزایش سقف معافیت صاحبان مشاغل برای نگهداری اسناد و مدارک

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی در نشست مشترک با اعضای اتاق اصناف تهران، از افزایش سقف معافیت صاحبان مشاغل برای نگهداری اسناد و مدارك و تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا سقف 18 میلیارد تومان خبر داد.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، سید محمد هادی سبحانیان رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی در نشست مشترک با اعضای اتاق اصناف تهران، با بیان اینکه رویکرد نظام مالیاتی تعامل حداکثری و تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی است، گفت: با افزایش سقف تبصره ماده 100 تا سقف 18 میلیارد تومان گام بلندی در این راستا برداشته شده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از تولید اظهارنامه تعاملی برای مودیان مالیاتی با مجموع فروش بالای 18 میلیارد تومان خبر داد و بیان داشت: مودیان مالیاتی که اظهارنامه تعاملی را بپذیرند جزء مودیان کم ریسک شناخته خواهند شد و در فرایند رسیدگی قرار نمی گیرند.

سبحانیان با بیان حضور ده برابری مدیران و کارشناسان مالیاتی در بین اصناف و بازاریان در سال گذشته، اظهار داشت: میزهای خدمت که در ادارات کل مالیاتی سراسر کشور برگزار می شود هم به حل و فصل بسیاری از مسائل و دغدغه های مالیاتی اصناف منجر شده است و هم همگرایی و همدلی نظام مالیاتی و اصناف را بیشتر کرده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تفاهم با اصناف را از راهبرد‌های اصلی نظام مالیاتی دانست و بیان داشت: تبصره 100 نمونه بارز رویکرد ساده سازی و عادلانه شدن نظام مالیاتی است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، ساده سازی قوانین، تسهیل تکالیف مودیان و عادلانه شدن نظام مالیاتی را رویکردهای اصلی نظام مالیاتی در فصل مالیاتی خرداد و تیرماه دانست و گفت: اجرای تبصره ماده 100 نمونه بارز و عملیاتی رویکرد تسهیل تکالیف و عادلانه شدن نظام مالیاتی است.

سبحانیان ادامه داد: در جهت اجرای رویکرد ساده سازی و عادلانه شدن نظام مالیاتی اقداماتی از جمله، اجرای تبصره ماده 100، افزایش سقف مالیات ها، افزایش در نصاب گروه های 1و 2 و 3، اشراف اطلاعاتی، تولید اظهارنامه برآوردی و توزیع بار مالیاتی بین همه مودیان به طور عادلانه در دستور کار سازمان امور مالیاتی می باشد.

وی تصریح کرد: میزان سقف شمولیت اعمال حکم تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم به 150 برابر میزان معافیت موضوع ماده 84 افزایش پیدا کرد که این عدد معادل 18 میلیارد تومان است و این کمک خواهد کرد که عمده مودیان صاحبان مشاغل ما بتوانند از ظرفیت تبصره ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم استفاده کنند و مالیات خودشان را به صورت مقطوع پرداخت کنند.

در ادامه این نشست حمیدرضا رستگارپور رئیس اتاق اصناف تهران نیز، برگزاری میزهای خدمت سازمان امور مالیاتی در سراسر کشور را اقدامی مهم برای نزدیکی هر چه بیشتر نظام مالیاتی و اصناف و حل و فصل مسائل مالیاتی کسبه و بازاریان دانست و ابراز امیدواری کرد برگزاری این میزهای خدمت در سال‌جاری تداوم داشته باشد.

رئیس اتاق اصناف تهران با یادآوری شعار سال و لزوم مردمی سازی اقتصاد، استفاده حداکثری از تبصره ماده 100 و فراهم کردن شرایط برای استفاده مودیان از این ظرفیت قانونی را خواسته اتاق اصناف و مودیان مالیاتی دانست.

رستگارپور با بیان اینکه، دستیابی نظام مالیاتی به راهبرد تسهیل تکالیف، ساده سازی قوانین و عادلانه شدن پرداخت مالیات منوط به ارتباط نزدیک نظام مالیاتی و مودیان مالیاتی است، گفت: بخش مهمی از مردمی شدن اقتصاد نیز با رفع دغدغه مودیان و ساده‌سازی انجام تکالیف با اجرای تبصره ماده 100 محقق می شود. 

گفتنی است در این نشست، اعضای اتاق اصناف به بیان دیدگاه ها و نظرات خود گرداختند و آخرین وضعیت تبصره ماده ۱۰۰ و اظهارنامه مالیاتی، تشریح نحوه محاسبه مالیات، سازوکار‌های بارگذاری فرم تبصره مذکور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تدابیر لازم برای حل و فصل آن‌ها اتخاذ گردید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.