آغاز بازدید هموطنان از خزانه جواهرات ملی 

آغاز بازدید هموطنان از خزانه جواهرات ملی 

خزانه جواهرات ملی روز گذشته پس از برگزاری مراسم رسمی بازگشایی که همیشه با حضور مسولان مربوطه از بانک مرکزی انجام می‌گیرد، میزبان علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان بود.

به گزارش دیوان اقتصاد، باتوجه به درخواست بازدید علاقه‌مندان از خزانه جواهرات ملی و نظر به اتمام عملیات عمرانی؛ این مجموعه از امروز دوشنبه مورخ ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۳، همچون روال گذشته بازگشایی شد و در روزهای شنبه تا سه‌شنبه از ساعت ۱۳:۰۰ الی ۱۵:۳۰ به منظور بازدید عموم برقرار خواهد بود.

کارشناسان موزه در ایام بازدید، ضمن پاسخگویی به سوالات علاقه‌مندان پیرامون اشیای موزه، اطلاعات تخصصی دقیقی از دوره تاریخی مربوط، زمان ساخت، کاربری و میزان و نوع فلزات گران‌بها و هم‌چنین جواهرات و سنگ‌های قیمتی بکار رفته در ساخت این « گنجینه نفیس و بی‌نظیر » ارائه می‌دهند.

گفتنی است خزانه فعلی جواهرات ملی در سال ۱۳۳۴ ساخته و در سال ۱۳۳۹ همزمان با تاسیس بانک مرکزی ایران، افتتاح گردید و جواهرات گرانبهای آن نیز به این بانک سپرده شد و اکنون نیز در صیانت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می باشد.

خاطرنشان می شود هموطنان به منظور بازدید از این مجموعه، می‌توانند نسبت به تهیه بلیط در محل خزانه جواهرات ملی به نشانی تهران، میدان امام خمینی (ره)، خيابان فردوسی، نرسیده به چهارراه استانبول، نبش کوچه بانک مرکزی، ساختمان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران اقدام کنند.

برای مشاهده آلبوم تصاویر به اینجا مراجعه کنید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.