افزایش تعداد مودیان از 5.5 میلیون به 12 میلیون

وزیر اقتصاد اعلام کرد:

افزایش تعداد مودیان از 5.5 میلیون به 12 میلیون

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست خبری مشترک با رییس سازمان برنامه و بودجه، گفت: تحول بی سابقه‌ای در نظام مالیاتی ایران، در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است. 
 

به گزارش دیوان اقتصاد، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست خبری مشترک با رییس سازمان برنامه و بودجه با تبیین بهبود شاخص های كلان اقتصادی در دولت سیزدهم به برخی دستاوردهای مهم مالیاتی اشاره کرد و گفت: در شروع دولت سیزدهم تعداد مودیان مالیاتی با حقوق بگیران در مجموع حدود 5.5 میلیون نفر بود که با اقدامات سه سال گذشته و شناسایی فرارهای مالیاتی، به رقم بی سابقه ۱۲.۵ میلیون مودی مالیاتی رسیده است.

وی ساماندهی و اتصال کارتخوان های بانکی به حوزه مالیات را یکی دیگر از تحولات نظام مالیاتی خواند و افزود: تعداد کارتخوان‏های دارای شناسنامه و متصل به پرونده مالیاتی و حساب مشخص به ۹ میلیون رسیده است.

خاندوزی در ادامه به اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: ۱۴۰ هزار مودی بزرگ در سامانه مودیان مستقر شده اند و ۳۵ درصد کل بار مالیاتی کشور را ۷۰۰ شرکت بزرگ بر دوش می کشند از این رو تمرکز بر مودیان بزرگ است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ مالیات ستانی ۲ سال پیاپی نرخ مالیاتی را کاهش دادیم، تصریح کرد: دولت سیزدهم برای اولین بار در دو سال پیاپی نرخ مالیات تولید را از ۲۵ درصد ابتدا به ۲۰ درصد و سپس به ۱۸ درصد کاهش داد. همچنین سهم درآمد مالیاتی از کل مخارج جاری دولت را از ۴۰ درصد به ۵۶ درصد افزایش دادیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.