اختصاصی/ چطور از بانک ملت تسهیلات بگیریم؟

اختصاصی/ چطور از بانک ملت تسهیلات بگیریم؟

بانک ملت از جمله بانک‌های بزرگی است که همواره بر ارائه‌ خدمات بهتر به مشتریان و رفع نیازهای فوری آنها با هدف ارائه تسهیلات متنوع تاکید کرده است. این تسهیلات به گونه‌ای طراحی شده است که مناسب تمامی اقشار جامعه باشد.

به گزارش دیوان اقتصاد، در این گزارش به طرح‌های تسهیلاتی بانک ملت در سال 1403 می‌پردازیم.

طرح شایان یک
بانک ملت با هدف تشویق سپرده گذاران کوتاه مدت تا سقف 600 میلیون تومان به اشخاص حقیقی در قالب طرح شایان یک؛ تسهیلات پرداخت می کند که بر اساس این طرح دارندگان حساب های کوتاه مدت اعم از مشتریان حقیقی و حقوقی با کسب امتیازات لازم از سپرده گذاری های خود می توانند از تسهیلات ویژه طرح بهره مند شوند.

برهمین اساس، متقاضیان حقیقی برای استفاده از این طرح می‌توانند نسبت به افتتاح حساب "سپرده کوتاه مدت شایان یک؛ اقدام کرده و بر اساس معدل حساب 2 تا 6 ماهه خود از این تسهیلات با دوره بازپرداخت از 1 تا 3 سال با نرخ های سود 14، 18 و 23 درصد بهره مند شوند. لازم به ذکر است که امکان افتتاح حساب از طریق سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملت برای این دسته مشتریان فراهم است.

مشتریان حقوقی نیز برای استفاده از ظرفیت‌های طرح برای کارکنان بیمه شده خود می‌توانند نسبت به افتتاح حساب کوتاه مدت شایان اقدام کرده و تا سقف 300میلیون تومان برای کارکنان خود تسهیلات دریافت کنند.

طرح رشد
بانک ملت در راستای پاسخگویی به نیاز اشخاص حقیقی و بر مبنای اصل مشتری محوری، طرح تسهیلات رشد را طراحی کرد است. در این طرح مشتریان می توانند در قبال معدل منابع موجود خود در یکی از انواع حسابهای قرض الحسنه ویژه طرح رشد یا سپرده سرمایه گذاری کوتاه مدت عادی ویژه طرح رشد متناسب با دوره ماندگاری آن (از ٣ ماه تا ٦ ماه)، در صورت احراز اهلیت و ظرفیت اعتباری و سایر شرایط مورد نیاز در قبال وثایق و تضامین وفق مقررات از اولویت دریافت تسهیلات طرح رشد بهره مند شوند. سقف فردی تسهیلات برای مشتریان حقیقی تا ۲ میلیارد ریال و کسب‌وکارها تا ۱۵ میلیارد ریال بوده و نرخ سود نیز از یک درصد تا ۲۳ درصد متغیر است.

تسهیلاتی طرح رشد عبارتند از تسهیلات خرد ویژه حقوق بگیران سازمان ها و شرکتها، تسهیلات خرد عمومی با دوره بازپرداخت بلند مدت، تسهیلات ویژه قرض الحسنه و تسهیلات سرمایه در گردش ویژه مشتریان کسب و کاری

دوره بازپرداخت تسهیلات تا ٦٠ ماه بوده و امکان انتقال امتیاز تسهیلات به نزدیکان نیز در این طرح وجود دارد. اشخاص حقیقی برای دریافت تسهیلات طرح رشد می‌توانند با افتتاح یکی از حساب‌های ویژه طرح رشد و ایجاد امتیاز لازم از این تسهیلات استفاده کنند. شرکتها و سازمانها نیز می‌توانند نسبت به افتتاح حساب ویژه طرح رشد و سپرده گذاری در آن اقدام کرده و مطابق شرایط طرح، کارکنان بیمه شده خود را که حقوقشان به حساب مربوطه در بانک ملت واریز می‌شود، جهت دریافت تسهیلات متناسب با امتیاز اکتسابی تا سقف فردی ٢ میلیارد ریال به بانک معرفی کنند.

طرح نیک وام
بانک ملت در ادامه خدمات تسهیلاتی خود به مشتریان، شرایطی را فراهم کرده است تا سپرده‌گذاران حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز در بانک ملت بتوانند تا 300 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در قالب طرح"نیک وام" دریافت کنند.

دوره معدل‌گیری این تسهیلات از 4 تا 12 ماه و دوره بازپرداخت آن از یک تا 3 سال تعیین شده و امتیاز آن برای اشخاص حقیقی قابل انتقال به نزدیکان شامل همسر، فرزندان، والدین، برادر و خواهر و برای اشخاص حقوقی قابل انتقال به پرسنل بیمه شده که حقوق آنها از طریق بانک ملت واریز می شود، است. این طرح تنها برای مشتریانی که نزد بانک ملت دارای حساب قرض الحسنه هستند، بوده و یکبار در سال اجرا می‌شود.

بسته اعتباری پذیرندگان
بانک ملت با هدف توسعه و حمایت از کسب و کارهای مشتریان خود، تسهیلات ویژه ای به دارندگان پایانه های فروش اعطا می‌کند. در این بسته اعتباری، تمامی مشتریان حقیقی و حقوقی که حساب بانک ملت خود را به پایانه های فروش شرکت به پرداخت ملت متصل کرده‌اند در صورت کسب امتیاز و رتبه لازم، در سریع ترین زمان ممکن می توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند. در این طرح، امتیاز پذیرنده نزد شعبه برابر با مجموع امتیاز منابعی و تراکنشی است. (امتیاز منابعی پذیرنده بر اساس تمام منابع مشتری نزد یک شعبه نمایش داده شده و امتیاز تراکنشی مجموع ماهیانه مبالغ تراکنش پایانه‌های مشتری نزد یک شعبه بر تعداد روزهای آن ماه تقسیم می شود.‌) همچنین حاصل میانگین امتیاز متقاضی در سه ماه اخیر رتبه وی را مشخص کرده که بر این اساس مشتریان به ۵ رتبه مجزا طبقه بندی می شوند.

سرمایه در گردش که شامل تمامی رتبه‌ها شده و متناسب با امتیاز پذیرنده حداکثر ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می‌کنند. سرمایه ثابت نیز در 5 رده تقسیم بندی شده و شامل تسهیلات 4 تا 12 میلیارد ریالی خواهند بود. مدت بازپرداخت تسهیلات برای سرمایه در گردش از ۶ تا ۱۲ ماه و برای سرمایه ثابت حداکثر ۳۶ ماه است.

فرابانک ملت
تسهیلات فرا بانک یکی از سابقه دارترین تسهیلات این بانک بوده که با هدف تسریع و تسهیل در امور اجرایی اعطای تسهیلات خرد و همچنین به منظور استانداردسازی فرآیندهای اعطای تسهیلات و امکان تصمیم‌گیری هوشمند با استفاده از تحلیل داده‌های مرتبط با مشتری، سامانه هوشمند فرابانک ملت را بر بستر سامانه بانکداری اینترنتی راه اندازی شده است. در این سامانه امکانی برای مشتریان فراهم شده است که ضمن مشاهده نتایج استعلام‌های دریافتی و در صورت احراز شرایط درخواست، تسهیلات مورد نظر را به صورت غیرحضوری ثبت و پیگیری کنند. در این سامانه عملیات ثبت درخواست تسهیلات، بارگذاری مدارک مورد نیاز و انجام استعلام‌های مربوطه به صورت غیرحضوری انجام می‌پذیرد. پس از اصالت سنجی مدارک و مستندات ارسالی و تایید نهایی درخواست در واحد فرابانک، اعطای تسهیلات به دو شیوه حضوری (با یکبار مراجعه به شعبه عامل جهت احراز هویت و امضاء قرارداد)و یا غیرحضوری (احراز هویت و امضا قرارداد با استفاده از امضا دیجیتال) انجام می‌شود.

انواع تسهیلات سامانه هوشمند فرابانک ملت عبارتند از تسهیلات بدون ضامن (بهان) ویژه مشتریان با رتبه اعتباری Aو B، تسهیلات برای مشتریان دارای رتبه‌های اعتباری A ،B ، C و فاقد رتبه با معرفی ضامن‏، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج جهت معرفی شدگان سایت بانک مرکزی و همچنین تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری جهت معرفی شدگان سایت بانک مرکزی تسهیلات قرض‌الحسنه برای آزاد سازی زندانیان بانک ملت در یک اقدام خداپسندانه اقدام به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویانی که ناخواسته و براثر غفلت جرایمی همچون قتل و جرح غیرعمد و جرایم مالی (به‌جز اقسام اختلاس و کلاه‌برداری) مرتکب و به‌ادای دین محکوم شده‌اند، کرده و به مددجویانی که ستادهای دیه استان‌ها معرفی کرده است تسهیلات می‌دهد.

تسهیلات ویژه متخصصان
بانک ملت با توجه به تخصص، رشته تخصصی و سطح درآمد و توان بازپرداخت اقساط برای متخصصیـن و صاحبـان مشـاغل دارای مجوز، اقدام به اعطای تسهیلات ویژه می‌کند. بسته متخصصین شامل دو بخش کسب و کاری (پزشکی و مرتبط پزشکی، غیر پزشکی) و مصارف شخصی است. متقاضیان گروه پزشکی می‌توانند هم‌زمان از انواع تسهیلات (اعم از خرید مواد اولیه، خرید تجهیزات اداری و تخصصی و لوازم کار، خرید مطب‏‏/ محل فعالیت) متناسب با مجوزات لازم و سقفهای تعیین شده در قالب عقود مجاز استفاده کرده و رشته‌های مرتبط پزشکی می‌توانند هم‌زمان از انواع تسهیلات (اعم از خرید مواد اولیه، خرید تجهیزات اداری و تخصصی و لوازم کار، خرید مطب‏‏/ محل فعالیت) متناسب با مجوزات لازم و سقفهای تعیین شده در قالب عقود مجاز استفاده کنند. رشته‌های غیر پزشکی می‌توانند هم‌زمان از انواع تسهیلات (اعم از خرید مواد اولیه، خرید تجهیزات اداری و تخصصی و لوازم کار، خرید محل فعالیت) متناسب با مجوزات لازم و سقفهای تعیین شده در قالب عقود مجاز استفاده کنند. علاوه بر این اعضای هیات علمی، اساتید بازنشسته، پزشکان عمومی و گروه‌های مرتبط پزشکی و منتخبین گروه غیرپزشکی(حسابداران رسمی، مهندسین و مهندسین پزشکی، دفاتر اسناد رسمی دفاتر ازدواج و طلاق، آسایشگاه سالمندان، آسایشگاه اعصاب و روان، آموزشگاه فنی حرفه‌ای، هنری و مؤسسات آموزشی زبان) می‌توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

در پایان گفتنی است، این طرح‌ها تنها بخشی از طرحهای جاری بانک ملت جهت رفاه حال مشتریان و تامین نیازهای مالی آنها است. متقاضیان جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به شعب بانک ملت در سراسر کشور مراجعه و یا با شماره تلفن ۱۵۵۶ برای تهران و شماره 02182488 در سایر شهرها ذیل تماس حاصل کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.