مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده بانک دی برگزار شد

مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده بانک دی برگزار شد

مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده بانک دی با حضور ۵۶٫۶۳ ‌درصد از صاحبان سهام به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

 به گزارش دیوان اقتصاد،در این جلسه که روز پنجشنبه ۲۴ مهرماه ۱۳۹۹ با حضور نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی و به ریاست محبوب شهبازی در محل شرکت بیمه دی و با رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد، صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۱۳۹۸ بانک دی به تصویب سهامداران رسید.

 برات کریمی، مدیرعامل بانک دی در ابتدای این مجمع با تقدیر از حمایت های بنیاد شهید و امور ایثارگران، بانک مرکزی، سازمان بورس و سایر نهادهای ذیربط از این بانک، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال مالی ۱۳۹۸ به تشریح اقدامات اساسی بانک پرداخت و با اشاره به شرایط مطلوب بانک دی در سال جاری، گفت: بهبود ساختار مالی، ایجاد جریان نقدی و در نتیجه سودآوری، مهمترین اهداف کلی بانک در دوره حاضر است.

وی افزود: کاهش بدهی به بانک ها، کاهش زیان انباشته، رشد سپرده ها در کنار اصلاح ترکیب آنها، کاهش مطالبات معوق، تعیین تکلیف املاک مازاد، اصلاح ترکیب پرتفوی سپرده ها، افزایش میزان تسهیلات پرداختی، کاهش اضافه برداشت از بانک مرکزی، افزایش کفایت سرمایه، کاهش قیمت تمام شده پول و جذب منابع ارزان قیمت در کنار افزایش درآمدهای کارمزدی حاصل از توسعه بانکداری الکترونیک و فروش اموال و املاک مازاد تنها بخشی از دستاوردهای بانک بوده است.

به گفته او با توجه به اقداماتی که در سال ۱۳۹۹ صورت گرفته، برای اولین بار در ۵ سال اخیر، سود عملیاتی برای بانک شناسایی شده است و پیش بینی می شود با ادامه این روند و بهبود کسب و کار بانک و کاهش مطالبات غیرجاری، روند سودآوری استمرار داشته باشد.

مدیرعامل بانک دی همچنین تمرکز شعب بر جذب منابع ارزان قیمت، گسترش خدمات کارمزدی و بهبود ترکیب منابع را از جمله دستورالعمل های ابلاغی در سال جاری اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با هدف گذاری برای شعب و برگزاری دوره های توجیهی و تلاش کارکنان در صف و ستاد، میزان سودآوری فعالیت های بانک روز به روز بیشتر می شود و امیدواریم در آینده نه چندان دور، شرایط بانک از حال حاضر نیز مطلوب تر باشد.

او همچنین دریافت مجوز فعالیت ۱۱ شعبه و نیز افزایش درآمدهای ارزی ناشی از دریافت مجوز نوع سوم ارزی از بانک مرکزی را از دیگر اقدامات موثر بانک دانست و گفت: مانده منابع ارزی بانک در شش ماه گذشته ۱۰۳ درصد رشد داشته که بسیار قابل توجه است.

کریمی با بیان این که خدمت رسانی به خانواده معزز شهدا و ایثارگران افتخار بزرگی برای خانواده بانک دی است، راه اندازی میز خدمت به خانواده های محترم شهدا و ایثارگران را در راستای تلاش برای توسعه این خدمات برشمرد و گفت: با حمایت های بنیاد شهید و امور ایثارگران، سهام خانواده معظم شهدا و ایثارگران آزادسازی شد و امیدواریم با ادامه روند موجود، سرعت خدمت رسانی به این قشر عزیز افزایش یابد.

مدیرعامل بانک دی همچنین با اشاره به موضوع افزایش سرمایه به عنوان یکی از برنامه های پیش رو، خاطرنشان کرد: قصد داریم در آینده ضمن کاهش بیش از پیش مطالبات غیرجاری در کنار واگذاری املاک و اموال مازاد و نیز توسعه خدمات بانکداری نوین، شرایط بسیار مطلوب تری را برای بانک رقم بزنیم.

گفتنی است پس از طی مراحل قانونی، در این مجمع با رای اکثریت حاضران، غلامرضا خلیل ارجمندی به عنوان عضو اصلی جدید هیئت مدیره و محمد رضا ادبی و محمد علی بیداری به عنوان اعضای علی البدل هیئت مدیره بانک دی انتخاب شد.

در ادامه با اکثریت آرا بندهای مربوط به تعیین حسابرس اصلی و بازرس قانونی، حسابرس و بازرس قانونی علی البدل، روزنامه های رسمی و حق الزحمه و جبران خدمت اعضای هیات مدیره مصوب شد. همچنین در این جلسه اعضای هیات رئیسه مجمع به سوالات سهامداران و حاضران پاسخ دادند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.