دادوستد بیش از ۳ میلیون ورقه بهادار مبتنی بر کالا

با رشد ۵۱ درصدی حجم معاملات در بورس کالا به ثبت رسید؛

دادوستد بیش از ۳ میلیون ورقه بهادار مبتنی بر کالا

در جریان معاملات هفته منتهی به ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۰ معامله گران در بازار مالی بورس کالای ایران تعداد ۳ میلیون و ۱۳۶ هزار گواهی سپرده کالایی را بر پایه دارایی های سکه طلا، زعفران نگین و پوشال، پسته فندقی و بادامی، زیره سبز و کشمش تیزابی دادوستد کردند تا ارزش ۱۴۸۶ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریالی در بازار به ثبت برسد؛ حجم معاملات گواهی سپرده با افزایش ۵۱ درصدی نسبت به هفته پیش از آن رو به رو شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، طی معاملات هفته گذشته، ۹۹۳ هزار و ۶۰۰ گواهی سپرده سکه طلا در بازار خرید و فروش شد تا ارزش ۱۱۹۵ میلیارد و ۳۱۱ میلیون ریالی برای این دارایی پایه رقم بخورد. با ثبت این آمار، سکه طلا در صدر جدول معاملات هفتگی براساس ارزش معاملات قرار گرفت.

زعفران نگین نیز با معامله ۲ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۷۴۸ گواهی سپرده به ارزش تقریبی ۲۸۸ میلیارد ریال در جایگاه دوم بیشترین ارزش معاملاتی ایستاد. گرچه دارایی پایه مذکور بالاترین حجم معاملاتی را نیز به خود اختصاص داد.

ثبت معامله ۱۳ هزار و ۹۳۰ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز ارزش ۱.۶ میلیارد ریالی را رقم زد.

در نماد انبارهای پسته فندقی و بادامی نیز در مجموع ۱۲۵ گواهی دست به دست شد تا ارزش این معاملات به ۲۲۰ میلیون ریال نزدیک شود.

معامله گران با دادوستد ۶۲۴ گواهی سپرده زیره سبز نیز ارزش نزدیک به ۴۸۳ میلیون ریالی را به ثبت رساندند.

در جریان این معاملات ۲۱۷ گواهی سپرده کشمش تیزابی نیز به ارزشی حدود ۵۰ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت تا دارایی پایه مذکور کمترین حجم و ارزش معاملاتی را در بازار به ثبت برساند.

  •  



ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.