ساخت ۴ میلیون مسکن در مدت چهار سال امکان‌پذیر است

ساخت ۴ میلیون مسکن در مدت چهار سال امکان‌پذیر است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه دولت در بخش مسکن آغاز شده و به اعتقاد ما ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در مدت چهار سال امکان‌پذیر است.

به گزارش دیوان اقتصاد از ایرنا، «سید رضا فاطمی‌امین» عصر سه شنبه در خاتمه نشست با تشکل‌ها و فعالان حوزه تولید سیمان، افزود: موضوعات ساخت مسکن و صادرات برای این وزارتخانه اهمیت بسیار دارد و امیدواریم بتوانیم در قالب یک تعامل و همکاری، نمونه‌ای متعالی از حکمرانی هوشمند را به نمایش بگذاریم.

با تصمیمات خلق‌الساعه مخالفیم
این عضو کابینه سیزدهم با بیان اینکه به‌شدت با تصمیمات خلق الساعه مخالف هستم، به روز رای اعتماد به وزرا در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: حتی صبح همان روز که هنوز معلوم نبود در جلسه رای اعتماد مجلس چه خواهد گذشت، برخی‌ها با من تماس گرفتند که «صادرات سیمان را ممنوع کن»، اما با آن مخالفت کردم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه‌داد: معنی ندارد وقتی بازرگان و تاجری قراردادی برای صادرات منعقد کرده، با یک تصمیم سریع و خلق الساعه آن را منتفی کنیم.

فاطمی‌امین بیان‌ داشت: وظیفه ما پیش‌بینی کردن است و همان‌طور که شاهد بودید در قضیه اخیر سیمان نیز بدون تعزیرات، دوربین و بگیر و ببند کار را به پیش بردیم و در حقیقت اقتصاد باید پیش‌بینی‌پذیر باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به تولیدکنندگان و انجمن‌ها و تشکل‌های سیمانی، خاطرنشان‌کرد: در موضوعات حمل و نقل، کاهش قیمت تمام شده، پروژه‌های افزایش بهره وری و تامین سوخت زمستانی برنامه‌هایی برای این صنعت داریم.

وی گفت: در زمینه تامین برق نیز ساخت بیش از ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه در بخش صنعت را با همکاری با وزارت نیرو در دستور کار داریم که فولادی‌ها در این زمینه پیش‌قدم شده‌اند.

برآورد مخاطرات برای هر سه ماه آینده
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: باید برای سه ماه آینده «برآورد مخاطرات» داشته باشیم و به این منظور هر ماه یک برنامه پایش خواهیم داشت.

وی در خصوص بورس کالا نیز گفت: در این زمینه، همه کالاها و زنجیره‌های مربوطه را در نظر داریم و فقط سیمانی‌ها نیستند که ورود آن‌ها به بورس مطرح شده است.

فاطمی‌امین تاکید کرد: همه عاملان فروش باید برای کالاهای خود فاکتور زده و آن را در سامانه جامع تجارت اعلام کنند. ضمن این‌که تا دو هفته دیگر نیز همه این عرضه کنندگان باید در قالب این سامانه درآیند و غیر این صورت اجازه خرید از بورس نخواهند داشت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.