ثبت ۱۷۷ هزار قرارداد آتی بر تابلوی بورس کالا

ثبت ۱۷۷ هزار قرارداد آتی بر تابلوی بورس کالا

در هفته منتهی به ۲ مهر ماه ۱۴۰۰ در بازار مشتقه بورس کالای ایران ۱۷۷ هزار و ۶۴۸ قرارداد آتی بر پایه دارایی های زعفران نگین و پوشال، پسته، زیره سبز، نقره و صندوق طلا منعقد شد و ارزش ۳۷۵۱ میلیارد و ۲۳۶ میلیون ریالی را در پی داشت.

به گزارش دیوان اقتصاد؛ در جریان معاملات هفته گذشته ۱۶۰ هزار و ۲۴۴ قرارداد آتی زعفران نگین بر پایه دو دوره تحویل آبان و دی ماه امسال در حالی منعقد شد که ارزش حدود ۳۱۰۹ میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریالی در بازار مشتقه بورس کالا به ثبت رسید.

انعقاد ۳۶۱۷ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز ارزش ۵۱ میلیارد و ۸۸۵ میلیون ریالی را در یک سررسید آبان ماه در پی داشت.

معامله گران ۹۲۷۷ قرارداد آتی نقره را نیز برای تحویل در سه سررسید مهر، آبان و آذر ماه در حالی منعقد کردند که ارزش بیش از ۱۹۴ میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریالی را به ثبت رساندند. این حجم قرارداد آتی پس از حجم قراردادهای آتی زعفران نگین بالاترین رقم در کل بازار بود. حجم و ارزش قراردادهای آتی نقره به ترتیب رشد ۳۲ درصدی و ۲۵ درصدی داشتند.

انعقاد ۴۴۶۴ قرارداد آتی صندوق طلای در سه سررسید مهر، آبان و آذر ماه امسال نیز ارزش ۳۹۰ میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریالی را رقم زد تا این دارایی پایه از نظر ارزش معاملات در رتبه دوم بازار قرار گیرد.

۴۳ قرارداد آتی زیره سبز تحویل مهر ماه سال جاری نیز به ارزش نزدیک به ۳.۸ میلیارد ریال در بازار منعقد شد.

در جریان معاملات هفته گذشته، ۳ قرارداد آتی پسته سررسید مهر ماه امسال منعقد شد تا ارزش نزدیک به ۵۶۸ میلیون ریالی در بازار ثبت شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.