ابلاغ پرداخت وام مسکن روستایی ۲ میلیارد ریالی به بانک‌ها

ابلاغ پرداخت وام مسکن روستایی ۲ میلیارد ریالی به بانک‌ها

چهارشنبه, اکتبر 27, 2021 - 19:17 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس بنیاد مسکن گفت: پرداخت وام مسکن روستایی پس از دو برابر شدن و افزایش به مبلغ ۲ میلیارد ریال، به بانک‌ها ابلاغ شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد، اکبر نیکزاد امروز در سفر از پیش اعلام نشده به بابل برای بازدید از طرح‌های هادی بخش مرکزی این شهرستان در منطقه بیشه‌سر افزود: رئیس جمهوری با افزایش وام مسکن روستایی به مبلغ ۲ میلیارد ریال موافقت کرده است و پرداخت آن از سوی بانک‌ها هم بزودی آغاز خواهد شد.

وی گفت: با توجه به رکود مسکن طی دو سال اخیر، افزایش وام مسکن روستایی گره گشا خواهد بود و رونق ساخت مسکن روستایی را به همراه خواهد داشت.

نیکزاد افزود: اگر معتقد به تولید محور بودن روستا‌ها هستیم، باید زمینه ماندگاری جوانان در روستا‌ها فراهم شود و افزایش وام مسکن روستایی مشوق خوبی برای ماندگاری جوانان در روستا‌ها خواهد بود.

وی نقش بنیاد مسکن را در تحقق طرح دولت سیزدهم برای ساخت یک میلیون مسکن در سال بسیار زیاد توصیف کرد و گفت: در مجموع از مجموع یک میلیون مسکن در سال، ساخت ۴۰۰ هزار بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده است که ۲۰۰ هزار واحد آن در شهر‌های زیر یکصد هزار نفر جمعیت است.

نیکزاد افزود: علاوه بر احداث مسکن، باید زیرساخت‌های مهم در روستا‌ها برای تحقق توسعه پایدار، رونق تولید و اشتغال هم در دستور کار جدی قرار گیرد.

نیکزاد اضافه کرد: یکی از کار‌هایی که در روستا‌ها باید جدی گرفته شود، هدایت آب‌های سطحی بویژه در استان مازندران است، چون در وضعیت کنونی بارندگی سیمای روستا‌ها را تغییر می‌دهد.

رئیس بنیاد مسکن همچنین بر ضرورت حفظ زمین‌های کشاورزی در روستا‌ها تاکید کرد و افزود: در جلسات با دهیاران همواره مخالفت شدید خود را با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی اعلام می‌کنیم مگر اینکه جوانان بومی روستا برای ساخت مسکن دچار مشکل باشند که رفع این این مشکل یک ضرورت جدی است.

ضرورت رفع مشکل زمین برای مسکن جوانان بومی روستا‌ها
رئیس بنیاد مسکن گفت: مشکل جوانان بومی روستا‌ها برای تأمین زمین مورد نیاز ساخت مسکن با حفظ حساسیت‌های تغییر کاربری باید برطرف شود.

اکبر نیکزاد در ادامه افزود: امروز یکی از مشکلات مهم جوانان بومی برای ماندن در روستا‌ها مشکل تأمین زمین برای ساخت مسکن است که با انجام هماهنگی‌های لازم این زمینه مشکل باید برطرف شود.

وی اضافه کرد: همه ما با تغییر کاربری بی‌ضابطه مخالف هستیم، اما امروز شاهدیم این مساله برای جوانان بومی آزاردهنده شده است.

نیکزاد تصریح کرد: جوان بومی روستا علاقه‌مند است در روستای خودش به کار و تولید مشغول باشد، پس لازم است مورد حمایت قرار بگیرد و مشکل کاربری زمین آن‌ها برای ساخت مسکن برطرف شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ما به خوبی با حساسیت‌های تغییر بی رویه کاربری اراضی آشنایی داریم و موافق از بین رفتن بی ضابطه زمین‌های باغی و کشاورزی هم نیستیم. اما روستا باید در مسیر تولید پایدار گام بردارد و در این مسیر رفع مشکل جوانان بومی هم یک ضرورت جدی است.

وی افزود: در حال حاضر برخی از روستا‌ها ظرفیت احداث ساختمان چند طبقه را هم دارند که این امر نیز باید جدی گرفته شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سفر یک روزه خود به بابل از چند روستای بخش‌های لاله آباد، مرکزی و بابلکنار بازدید خواهد کرد. قرار است برخی مشکلات عمرانی و زیرساختی ساکنان روستا‌های این مناطق با حضور نیکزاد بررسی شود.

شهرستان ۵۳۵ هزار نفری بابل داری ۶ بخش و هفت شهر است که نیمی از این جمعیت در روستا‌ها زندگی می‌کنند.

نیکزاد  در سفری از پیش اعلام نشده وارد بابل شد.
وی در این سفر یک روزه از بخش‌های لاله آباد، مرکزی و بابلکنار بازدید کرده و مشکلات روستا‌ها در حوزه زیرساخت‌ها از جمله طرح‌های هادی و ضرورت تکمیل آن‌ها را مورد بررسی قرار داد. در این سفر در باره طرح‌های عمرانی روستا‌های این منطقه هم تصمیمات لازم اتخاذ شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.