بانک ایران زمین از بانکداری دیجیتال چه می‌خواهد؟

بانک ایران زمین از بانکداری دیجیتال چه می‌خواهد؟

برخی بر این باور هستند که با رشد تکنولوژی‌های نوین شعب بانک‌ها در عمل بی استفاده خواهد شد، اما واقعیت این است که شعب بانکی می‌توانند به صورت ترکیبی از شعب دیجیتال و فیزیکی، درآیند تا مشتریان در هرجا و هر زمان به خدمات بانک دسترسی داشته باشند.

به گزارش دیوان اقتصاد، در بانکداری دیجیتال نیاز مشتری در مرکز قرار دارد، بنابراین بانک‌ها با ایجاد زیرساخت‌های لازم این امکان را برای شرکت‌های فناوری مالی فراهم می‌کنند که خدماتی متنوع و متمایز برای مشتریان خود فراهم کنند.
کسب‌وکارها در سال‌های اخیر شاهد تغییرات زیادی بودند که این امر نیازمند گذر صنعت بانکی از شیوه سنتی به سمت بانکداری دیجیتال است. چراکه مشتری امروز خواستار خدمات نوین برپایه تکنولوژی روز است.
تحول دیجیتالی به دلیل اهمیتی که در اقتصاد کشور و نظام بانکداری دارد، در اولویت برنامه های بانک ایران زمین قرار داشته و این بانک در چند سال گذشته برای توسعه بانکداری دیجیتال تلاش کرده است.
بانکداری دیجیتال مستلزم تحول در تمام لایه‌های مدیریتی، فرآیندی، عملیاتی و فناوری است و تحقق این امر نیازمند گذار از یک دیدگاه محصول‌ گرا به مشتری‌ گرا و خدمت محور است که این روند در بانک ایران‌ زمین دنبال می‌ شود .
تغییر نگرش ها، رویکردها و حرکت به سمت برخورداری از مزیت های نسبی رقابت در دنیای رقابت داخلی و بین المللی اقتصادی، می تواند قدرت اثرگذاری در شبکه بانکی را نیز برای بانک ایران زمین تحت تاثیر قرار دهد. بدون تردید وجه تمایز بانکداری دیجیتال با اشکال دیگر بانکداری، تمرکز آن بر نیازهای مشتری و داده‌محور بودن آن در بانک ایران زمین خواهد بود.
در همین رابطه، قائم‌مقام بانک ایران‌زمین چشم‌انداز بانک ایران‌زمین را تحقق شعار «بانک ایران‌زمین، بانک دیجیتال» دانسته و گفت: تلاش ما همواره بر ارائه سرویس‌های بانکی در قالبی نو همراه با فناوری روز دنیا است.
بر اساس این گزارش، از جایی که برآورده کردن نیازهای مشتریان از مهم ترین عوامل موفقیت در صنعت بانکداری بوده، تحول دیجیتال و بانکداری دیجیتال یکی از موضوعات داغ این روزهای صنعت بانکداری کشور است .
درحقیقت، با گسترش فناوری‌های دیجیتالی و تغییرات گسترده در همه زندگی و به خصوص کسب و کارها، نظام بانکی چاره‌ای جز حرکت به سمت دیجیتالی شدن و نهایتا جلب رضایت مشتریان خود ندارد. بنابراین به نوعی می‌توان گفت بانک در کنار مشتری نشسته با وی همراه شده و خدمات مالی مد نظر او را طبق نیازهایش براورده می کند .
این گزارش می‌افزاید، بانک ایران زمین در سال‌های گذشته تمام هم و غم خود را برای ایجاد یک ساختار منسجم و پیاده‌ سازی بانکداری دیجیتال انجام داده و در حال حاضر به عنوان یکی از بانک‌های پیشگام در حوزه بانکداری دیجیتال، فعال است. البته همراه بودن و برخط بودن بانکداری دیجیتال تنها یک مزیت از مزایای بی شمار بانکداری دیجیتال است.
به گزارش دیوان اقتصاد، چندی پیش نیز معاون فناوری اطلاعات بانک ایران‌زمین با اشاره به اینکه پروزه بانکداری دیجیتال از حدود ۴ سال پیش در این بانک آغاز شده است، اظهار کرد: امروز به جرأت می‌توانیم ادعا کنیم به زودی تغییرات زیادی در ارائه خدمات به مشتریان و تغییر در نحوه ارائه خدمات را شاهد خواهیم بود.
به گفته فرهاد اینالویی بانکداری سنتی دیگر پاسخگوی شرایط امروز کسب‌وکارها و مشتریان نیست و نیاز به تغییر و تحول در بانکداری کشور به شدت احساس می‌شود.
در پایان می‌توان گفت، بانک ایران‌ زمین قصد دارد با استفاده از نوآوری‌ها و فناوری‌های روز دنیا خدمات مالی کامل و به روز خود را به همه مشتریان خود ارائه کند تا تمام هدف این بانک از حرکت به سمت بانکداری دیجیتال ارائه خدمات مناسب و در نهایت کسب رضایت صد درصدی مشتریانش است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.