ایجاد معاونت صنایع حمل و نقل در ساختار جدید وزارت صمت

وزیر صمت خبر داد:

ایجاد معاونت صنایع حمل و نقل در ساختار جدید وزارت صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: برای بهبود و ارتقای مدیریت، معاونتی مستقل با عنوان صنایع حمل و نقل در ساختار جدید وزارت صمت ایجاد شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، «سیدرضا فاطمی امین» در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی حوزه صنایع حمل و نقل افزود: برنامه اصلاحی صنعت خودرو در ۹ محور تدوین شده است که با اجرایی شدن آن ارتقای این صنعت کلید خواهد خورد.

 

ظرفیتهای طرح تامین مالی زنجیره ای و پروژه جریان شفاف کالا برای فعالان صنایع حمل و نقل

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: طرح تامین مالی زنجیره ای و پروژه جریان شفاف کالا، ظرفیت‌های مناسبی برای فعالان تولید از جمله صنایع حمل و نقل ایجاد می‌کند.

دفتر صنایع ریلی و دریایی راه‌اندازی شد

وی با بیان اینکه در ساختار جدید وزارت صمت دفتر صنایع ریلی و دریایی ایجاد شده است، گفت: هر سه ماه یکبار مسایل رشته فعالیت‌ها در نشست هم‌اندیشی با فعالان آن حوزه بررسی و تحلیل می‌شود.

قیمت ها در حوزه فولاد و سیمان متعادل شد

فاطمی‌امین در ادامه با اعلام اینکه در تامین مواد اولیه اقدامات خوبی انجام گرفت، اضافه‌کرد: قیمت‌ها در حوزه فولاد و سیمان متعادل شد.

وی یکی از مزایای ثبت فاکتور در سامانه جامع تجارت را جلوگیری از تخلف و قاچاق دانست و تصریح‌کرد: ثبت فاکتورها مبنای مالیات و ارایه پرداخت‌های بانکی است.

معاملات حوزه خودرو تا پایان سال در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ثبت معاملات حوزه خودرو تا پایان سال در سامانه جامع تجارت راه اندازی می شود.

با واردات لوکوموتیو مخالفم

فاطمی امین افزود: با واردات لوکوموتیو مخالفم و نمی گذاریم جایی که ظرفیت تولید داریم واردات انجام شود.

برنامه نوسازی ناوگان سنگین تا پایان سال یا سال آینده اجرایی خواهد شد

وزیر صمت همچنین با بیان اینکه دفتر ماشین آلات کشاورزی، راه‌سازی و معدنی در ساختار جدید وزارت صمت ایجاد شدد، گفت: برنامه نوسازی ناوگان سنگین تا پایان سال یا سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای تحقق اهداف چشم انداز افق ۱۴۰۴ باید در چند حوزه از جمله صنایع حمل و نقل سرآمد شویم.

 

پیشنهادات فعالان اقتصادی حوزه حمل و نقل

برپایه این گزارش، فعالان این حوزه پیشنهاداتی از جمله تعیین تکلیف بدهی قطعه‌سازان به خودروسازان، انعقاد قراردادهای بلندمدت خودروسازان با قطعه سازان، توجه به صنعت دوچرخه برای رسیدن به استانداردهای جهانی، هم افزایی با سازمان محیط زیست و استاندارد برای اخذ مجوزات لازم و به روز رسانی ناوگان حمل و نقل با ظرفیت‌های داخلی را مطرح کردند.

بازنگری قانون اسقاط موتور سیکلت، ضرورت تحقیق و توسعه، ارتقای برندینگ، حمایت از صنایع حمل و نقل دریایی و ریلی، حمایت ازصنعت ماشین آلات راهسازی و توجه به خدمات پس از فروش نیز از دیگر پیشنهادت مطرح شده بود.

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.