پرداخت ۵۰۰میلیارد ریال وام فرزند آوری در بانک مهر ایران

پرداخت ۵۰۰میلیارد ریال وام فرزند آوری در بانک مهر ایران

بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای اجرای سیاست های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ماده (۱۰) "قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" تا کنون تعداد ۱۳۰۰ فقره وام قرض الحسنه فرزند آوری به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

به گزارش دیوان اقتصاد، بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی و حمایت از خانواده های ایرانی و همچنین اجرای جزءدو بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، نسبت به پرداخت وام قرض الحسنه فرزندآوری اقدام کرد.

بانک قرض الحسنه مهر ایران در کمتر از یکماه همگام با سیاست های دولت، بیش از ۱۳۰۰ فقره وام قرض الحسنه به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

بر اساس قانون، برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده‌اند تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، به ازای فرزند اول‌ ۲۰ میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان، به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان، به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنج به بعد ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

تسهیلات فرزندآوری بدون الزام به سپرده‌گذاری و با شش ماه دوره تنفس برای شروع اقساط و با کارمزد حداکثر ۴ درصد به صورت سالانه پرداخت می‌شود و همچنین در مورد تولد فرزندان دوقلو و بیشتر به ازای هر فرزند یک وام تعلق می‌گیرد و ترتیب تولد لحاظ می‌گردد.

متقاضیان واجد شرایط برای متولدین بعد از یکم فروردین ۱۴۰۰ به بعد و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، می‌توانند نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه مربوطه (به آدرس https://ve.cbi.ir/VC/DefaultVC.aspx ) اقدام کنند و در صورتی که حین دوره بازپرداخت تسهیلات تولد فرزند، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا آمد، پرداخت تسهیلات مذکور طبق ضوابط این دستورالعمل به کودک بعدی امکان پذیر است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.