پیشرفت روابط فرهنگی ایران و ایتالیا

پیشرفت روابط فرهنگی ایران و ایتالیا

جمعه, می 5, 2017 - 09:59 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: اطمینان دارم زمانی که چهلمین نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار می شود روابط فرهنگی ایران و ایتالیا در نقطه‌ای پیش‌تر از آنچه انتظار داریم قرار داشته باشد.

به گزارش دیوان اقتصاد، سید عباس صالحی در نشست خبری با مائورو کنچاتوری سفیر ایتالیا در ایران که امروز در غرفه ایتالیا سالن بین ملل برگزار شد، اظهارکرد: ایتالیا و ایران فقط رنگ پرچم هایشان یکسان نیست، بلکه رنگ فرهنگ های آنان هم شبیه به هم است.
وی عنوان کرد: ایتالیا از لحاظ تمدن، فرهنگ، فلسفه، ادبیات و مسائل دینی همراه ایران از 2000 سال پیش تا کنون پیش می آید.
معاون فرهنگی وزیر ارشاد با اشاره به اینکه نشست سال گذشته با مائورو کنچاتوری در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب باعث شد تا امروز ایتالیا مهمان ویژه سی و مین دانشگاه بین المللی کتاب باشد، تصریح کرد: تمام این مشترکات باعث شد ارتباطات ایران و ایتالیا به خوبی پیش برود.
صالحی تاکید کرد: تعاملات گذشته باعث شده است پایه عطفی در اعتقادات این دو کشور به وجود آید که نشر و کتاب در این زمینه پایه و تعیین کننده است.
وی افزود: اطمینان دارم زمانی که چهلمین نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار می شود، روابط فرهنگی ایران و ایتالیا در نقطه ای پیش تر از آنچه انتظار داریم قرار داشته باشد.
معاون فرهنگی وزیر ارشاد با اشاره به اینکه دوستان ایتالیایی در یک سال اخیر در تمام امور با همت وارد شده اند، بیان کرد: در حوزه برنامه ریزی نمایشگاه کتاب به خوبی پیش آمده اند و طبیعتا این همکاری ها در حوزه های دیگر نیز ادامه خواهد داشت.
صالحی در ادامه از همکاری های سفیر ایتالیا با ایران تشکر کرد و گفت: اقدامات شایسته سفیر ایتالیا امید ارتباطات بهتر در آینده را افزایش می دهد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.