توسعه بیمه زندگی، مانیفست مسئولیت اجتماعی بیمه پاسارگاد

توسعه بیمه زندگی، مانیفست مسئولیت اجتماعی بیمه پاسارگاد

در شرایطی که شرکت های تخصصی بیمه زندگی نتوانسته اند چندان اقبالی در بازار بیمه کشور کسب کنند، شرکت بیمه پاسارگاد به عنوان یک شرکت بیمه جنرال، موفق شده است بخش قاب‌توجهی از فعالیت خود را بر حوزه بیمه زندگی متمرکز کند.

به گزارش دیوان اقتصاد، یکی از شاخص های توسعه یافتگی در کشورها، تعداد بیمه نامه های زندگی و افزایش سهم حق بیمه تولیدی در این رشته از کل حق بیمه تولیدی است.

در شرایطی که برخی بیمه گران با صدور بیمه نامه های عمر برای کارکنان سازمان ها، تلاش می کنند تعداد بیمه نامه های صادره در این رشته را افزایش دهند، اما مقایسه حق بیمه تولیدی ناشی از این بیمه نامه نشان می دهد که تلاش برای توسعه بیمه های زندگی از این مسیر چندان موفقیت آمیز نبوده است.

با این حال شرکت بیمه پاسارگاد با تمرکز بر این حوزه، موفق شده است نه تنها سهم حق بیمه تولیدی و تعداد بیمه نامه های صادره را افزایش دهد، بلکه برند خود را نیز با این اقدام تقویت کند.

اکنون حدود نیمی از کل نمایندگان صنعت بیمه را نمایندگان فروش بیمه پاسارگاد تشکیل می دهند. با این حال نگاهی به آمار تفکیکی این حوزه نشان می دهد در حالی که در این شرکت حدود ۳ هزار نماینده عمومی فعالیت می کنند، بیش از ۴۴ هزار نماینده به طور اختصاصی بیمه نامه عمر می فروشند.

با وجود این که شرکت بیمه پاسارگارد یک شرکت فعال در همه رشته هاست، اما اطلاعات موجود نشان می دهد نیمی از پرتفوی آن را بیمه عمر و تامین آتیه تشکیل داده است. از سوی دیگر، حق بیمه تولیدی بیمه عمر این شرکت در سال گذشته نسبت به سال قبل آن ۵۸ درصد و حق بیمه عمر و تامین آتیه آن ۲۷ درصد رشد داشته است.

آن طور که از مانیفست مسئولیت اجتماعی شرکت بیمه پاسارگاد بر می آید، این شرکت توسعه بیمه های عمر را، عمیقا عملیاتی به نفع آحاد جامعه می داند. به عنوان مثال اجرای طرح بیمه عمر و تامین آتیه تکمیلی بازنشستگی گروهی را اقدامی در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی ارزیابی کرده و در همین راستا، کمپین «ایام عزت مستدام» را فعال کرده و نیز «افزایش ضریب سلامتی جامعه» از دیگر اهداف توسعه بیمه های عمر عنوان شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.