حفظ رتبه پنجم منطقه‌ای توسط صنعت بیمه کشور 

رئیس کل بیمه مرکزی اظهار کرد: 

حفظ رتبه پنجم منطقه‌ای توسط صنعت بیمه کشور 

برنامه ریزی ها و سیاستگذاری های صنعت بیمه به گونه‌ای طراحی شده که آحاد مردم، آثار مثبت محصولات و خدمات بیمه ای را در سبد خانوار خود احساس کنند.  
 

به گزارش دیوان اقتصاد، علی استادهاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اعلام این مطلب افزود: حفظ رتبه پنجم منطقه ای توسط صنعت بیمه در شرایط تحریمی از مهمترین دستاوردهایی است که فرزندان این صنعت رقم زده اند.

رئیس کل بیمه مرکزی از نهادناظر به عنوان جهش دهنده فناوری در سطح صنعت بیمه یاد کرد و گفت: راه اندازی مرکز نوآوری و بخش های تجهیزکننده فناوری در نهاد ناظر صنعت بیمه در راستای کاهش تصدی گری دولت و تقویت شرکت های بیمه صورت گرفته است.

وی روند اصلاح آیین نامه های بیمه ای را قابل قبول توصیف کرد و اظهار داشت: اصلاح هر آیین نامه ای که به بازدهی بیشتر صنعت بیمه و جلب رضایت حداکثری بیمه گران و بیمه گذاران منتهی شود در دستور کار شورای عالی بیمه قرار خواهد گرفت.

علی استادهاشمی از اصلاح آیین نامه های شخص ثالث، توانگری مالی، حاکمیت شرکتی و تاسیس شرکت ها به عنوان مهمترین اولویت های شورای عالی بیمه نام برد و افزود: مساله تعارض منافع با اصلاح آیین نامه های مرتبط به طور کامل برطرف خواهد شد و جای هیچگونه نگرانی نیست.

رئیس کل بیمه مرکزی به وجود برخی مشکلات مالیاتی شرکت های بیمه اذعان کرد و گفت: اعتقاد ما این است که صنعت تمیز به نظارت مستمر و دقیق نیاز دارد و در راستای حفظ حقوق ذینفعان در خصوص اجرای مصوبات و مر قانون هیچگونه اغماضی صورت نخواهد گرفت.

رئیس شورای عالی بیمه در ادامه نشست از تلاش های موثر بیمه مرکزی برای رفع تعلیق کارت سبز خبر داد و تصریح کرد: برای تسهیل صدور بیمه نامه های برون مرزی، تثبیت عملیات بیمه گری، بالابردن سطح تعاملات بین المللی و افزایش ضریب نفوذ بیمه از تمامی ظرفیت های قانونی استفاده کرده ایم و همچنان این روند را دنبال خواهیم کرد.

شایان ذکر است که استادهاشمی درخصوص موضوعاتی نظیر: فرهنگسازی بیمه ای، حضور در نمایشگاه الکامپ/ اینشورتک و همچنین حضور متفاوت و اثرگذار نهادناظر در شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی، ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز، خسارت خودروهای نامتعارف و صلاحیت حرفه ای کارکنان کلیدی صنعت بیمه با خبرنگاران به بحث و تبادل نظر پرداخت.

گفتنی است در این نشست، قائم مقام و تمامی اعضای هیات عامل بیمه مرکزی نیز حضور داشتند که به طور جداگانه به پرسش های تخصصی خبرنگاران، پاسخ دادند




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.