ایجاد زیرساخت‌های مناسبی در اجرای استانداردهای بین‌المللی

عضو هیات مدیره بانک مسکن اعلام کرد :

ایجاد زیرساخت‌های مناسبی در اجرای استانداردهای بین‌المللی

شنبه, می 13, 2017 - 11:19 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عضو هیات مدیره بانک مسکن از پیاده‌سازی استانداردهای بین‌المللی در نظام بانکی کشور سخن گفت و افزود: زیرساخت‌های مناسبی در این زمینه ایجاد شده است.

به گزارش دیوان اقتصاد،علیرضا بلگوری در گفتگو با ایبِنا، با اشاره به تاثیرات منفی تحریم ها بر بازار پول و بانک کشور طی چند سال گذشته، اظهار داشت: در عین حال، طی یکی دو سال اخیر اتفاقات خوبی در بحث ایجاد زیرساخت های بانکی افتاده است.

عضو هیات مدیره بانک مسکن ادامه داد: استانداردهای بازل دو و سه در نظام بانکی پیاده سازی شده و بانک مرکزی در این زمینه گام های خوب و موثری برداشته است.

بلگوری ادامه داد: بانک ها می توانند در یک بازه زمانی خود را به استانداردهای مدنظر برسانند تا بتوانند از امکانات بازار بین المللی و بانک های خارجی استفاده کنند و ارتباطات خوبی را در این زمینه برقرار کنند.

وی افزود: بانک مرکزی حمایت از بانک ها را برای دستیابی به استانداردها آغاز کرده و من فکر می کنم شبکه بانکی بتواند در یک دوره زمانی مناسب به استانداردها دست یابد. از این طریق امکان استفاده از فاینانس ها و امکانات بازار مالی جهانی نیز فراهم خواهد شد.

این مقام مسئول در بانک مسکن درباره ایفای نقش بانک های ایرانی در بازار مالی جهانی در آینده، اظهارداشت: سیستم مالی کشور ما بانک محور است و تامین مالی بخش بزرگی از تولید در حال حاضر از طریق بانک ها اتفاق می افتد؛ در عین حال می توان از ظرفیت های بازار مالی بین المللی نیز استفاده کرد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.