قرارداد ۵۰ میلیارد دلاری آرامکو با کمپانی های آمریکایی

قرارداد ۵۰ میلیارد دلاری آرامکو با کمپانی های آمریکایی

کمپاني نفت و گاز آرامکو عربستان 13 قرارداد به ارزش 50 ميليارد دلار براي امضا با شرکت‌هاي آمريکايي آماده کرده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از بلومبرگ،کمپاني نفت و گاز آرامکو همزمان با سفر سه روزه دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا، به عربستان، 12 قرارداد مختلف در حوزه انرژي براي امضا با شرکت‌هاي آمريکايي آماده کرده است که ارزش آنها حدود 50 ميليارد دلار است.
امين ناصر مدير اجرايي ارشد آرامکو، با تاييد اين خبر اعلام کرد قراردادها با توجه به تامين منافع هر دو طرف تنظيم شده و شرکت‌هاي آمريکايي شامل جنرال الکتريک، شلمبرژه (بزرگترين شرکت خدمات نفتي جهان) و هاليبرتون (يک شرکت بزرگ خدمات نفتي در تگزاس) در اين قراردادها مشارکت خواهند داشت.
ناصر در اين باره گفت: شرکت‌هاي آمريکايي قصد دارند با افزايش سرمايه‌گذاري‌ها، حضور خود را در بازار انرژي عربستان پررنگ‌تر کنند.
ترامپ در نخستين سفر خارجي خود به عنوان رئيس جمهور آمريکا، عربستان را انتخاب کرد. در اين سفر ده‌ها مدير اجرايي از شرکت‌هاي مختلف آمريکايي وي را همراهي مي‌کنند تا قراردادهاي تجاري با طرف‌هاي سعودي امضا کنند.
با توجه به تلاش عربستان براي متقاعد کردن ترامپ به لغو توافق هسته‌اي و در پيش گرفتن سياست‌هاي خصمانه عليه ايران، احتمالا اين کشور درصدد ارائه فرصت‌هاي تجاري به سرمايه‌گذاران آمريکايي است تا نيازي به فعاليت در بازار پرسود انرژي ايران احساس نکنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.